تاریخ: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۱۵
بازدید: ۱۴۸
کد خبر: ۲۴۰۸۶۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نماینده مردم پلدختر مطرح کرد:

بودجه ۱۴۰۱؛ «هادی» پول‌های سرگردان به بازار سرمایه

‌می‌متالز - با توجه به اهمیت بازار سرمایه در کشور، بهتر است سرمایه، بودجه و نقدینگی‌های در دست مردم به سمت بازار و در مسیر تولید هدایت شود.

به گزارش می‌متالز، نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به طور قطع لایحه بودجه ۱۴۰۱ در کمیسیون‌های تخصصی، تلفیقی و هم در تعاملی که با دولت به وجود خواهد آمد دستخوش تغییرات می‌شود گفت: با توجه به مطالبه‌های مردم و در جهت منافع مردم، این لایحه با تغییراتی مواجه خواهد شد که امیدواریم به نفع اقتصاد و بازار سرمایه کشور باشد.

سید حمیدرضا کاظمی افزود: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از رونق تولید به واسطه بازار سرمایه شکل می‌گیرد، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی درستی باید در این زمینه صورت گیرد تا شاهد رشد و توسعه تولید در کشور باشیم.

وی در ادامه عنوان کرد: با توجه به اینکه دولت در لایحه بودجه توجه ویژه به بحث بازار سرمایه داشته، تلاش مجلس شورای اسلامی در تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۱ معطوف به جذب سرمایه‌ها و اندوخته مردم به بورس است تا اعتماد مردم مجدد به این بازار جلب شود و پول‌های سرگردان به مسیر سرمایه‌گذاری در بخش تولید بازگردند.

نماینده پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به نظر می‌رسد در گذشته توجه زیادی به این موضوع نمی‌شد، اما امروزه با توجه به اهمیت بازار سرمایه در کشور، بهتر است سرمایه، بودجه و نقدینگی‌های در دست مردم به سمت بازار و در مسیر تولید هدایت شود.

کاظمی خاطرنشان کرد: تلاش بر این است در بودجه ۱۴۰۰ مسیر را برای هدایت سرمایه‌ها به سمت بازار سرمایه و تولید هموار کرده و شاهد رشد و شکوفایی اقتصاد در کشور باشیم.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده