تاریخ: ۰۱ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۵۰
بازدید: ۲۱۵
کد خبر: ۲۴۱۰۸۲

بهره‌برداری از ۱۵ باب نمازخانه بین‌راهی در شبکه راه‌های کشور

‌می‌متالز - سازمان راهداری از بهره‌برداری ۱۵ باب نمازخانه بین‌راهی در شبکه راه‌های کشور همزمان با ایام فاطمیه و هفته حمل و نقل با حضور نماینده رئیس‌جمهوری خبر داد.

به گزارش می‌متالز، محمدحسین رضایی، افتتاح این نمازخانه‌ها در ۸ استان همزمان با ایام فاطمیه را توفیقی برای دست‌اندرکاران این امر خطیر که زمینه‌ساز اقامه فریضه نماز هستند، برشمرد و از اقدامات صورت‌گرفته در این زمینه تجلیل و قدردانی کرد.

وی مکانیابی احداث نمازخانه‌ها را مهمترین شاخص در این زمینه دانست و انتخاب مکان‌های این نمازخانه‌ها را بسیار مناسب ذکر کرد و با اشاره به متوسط زمان ۶ ماه در ساخت این نمازخانه‌ها افزود: تیپ واحد و الگوی یکسان ساخت این نمازخانه‌ها اقدامی ارزشمند است که در کارنامه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در زمینه ترویج و اشاعه فریضه نماز ثبت می‌شود.

رضایی اهمیت نگهداری از تجهیزات نمازخانه‌ها برای ارائه خدمات و سرویس مناسب به کاربران جاده‌ای را یادآور شد و اظهار امیدواری کرد تا زمان تصویب قانون توسط مجلس شورای اسلامی، برای برخورداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از اختیارات قانونی در جهت ساماندهی نمازخانه‌های موجود در مجتمع‌های خدماتی رفاهی، راهکاری برای نگهداری مناسب از این اماکن اتخاذ شود.

وی امکانات سامانه جامع ۱۴۱ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را که حاوی اطلاعات مرتبط با مجتمع‌های خدماتی – رفاهی و نمازخانه‌های بین‌راهی است، قابلیتی ارزشمند توصیف و ابراز امیدواری کرد با اطلاع‌رسانی بیشتر این ابزار، شرایط بهره‌مندی تمامی کاربران و استفاده‌کنندگان از این اطلاعات کاربران بیش از پیش فراهم شود.

داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز با قدردانی از اقداماتی که با همت و تفاهم حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور و وزاری سابق و کنونی راه و شهرسازی اظهار کرد:‌براساس تفاهم‌نامه سال گذشته، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای متعهد به ساخت ۴۰ باب نمازخانه بین‌راهی شد که براساس برنامه، مقرر شد ۲۰ نمازخانه امسال و ۲۰ نمازخانه طی نیمه نخست سال آینده به بهره‌برداری برسد که امروز ۱۵ نمازخانه از این تعداد به بهره‌برداری رسیده و تا پایان سال پنج باب نمازخانه دیگر به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: احداث نمازخانه‌های بین‌راهی ضمن این که زمینه ترویج و اقامه فریضه نماز را فراهم می‌کند، باتوجه به امنیت فراهم شده در آن نقاط و ایجاد مکانی برای استراحت و تأمین ایمنی رانندگان حائز اهمیت است.

وی با اشاره به رویکرد این سازمان برای مکانیابی مناسب این پروژه‌ها خاطرنشان کرد: در مکانیابی این نمازخانه‌ها تلاش شده که نقاطی انتخاب شوند که امکانات اولیه از قبیل آب، برق و ... داشته باشند، به مجموعه مستحدثات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نزدیک باشند تا نگهداری آن‌ها آسان باشد، همچنین نقاطی که سرمایه‌گذاران کمتر تمایل به سرمایه‌گذاری در آن‌ها دارند، نیز در اولویت بوده‌اند.

وی ابراز امیدواری کرد با تعامل و حمایت همه دستگاه‌های مرتبط، این پروژه‌ها در راه‌های کشور به نحوی شایسته اجرا شود و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بتواند رسالت خود را در این زمینه به خوبی انجام دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده