تاریخ: ۰۵ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۱۲
بازدید: ۲۸۹
کد خبر: ۲۴۱۵۵۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اقتصاد دنیا سال آینده میلادی ۱۰۰ تریلیون دلاری می‌شود

‌می‌متالز - روند بهبود اقتصاد از بحران کرونا تولید ناخالص داخلی را بالا برده و اقتصاد دنیا را در ۲۰۲۲ برای اولین بار به ۱۰۰ تریلیون دلار می‌رساند.

به گزارش می‌متالز، طبق اطلاعات مرکز تحقیقات اقتصادی و تجاری، اقتصاد دنیا برای اولین‌بار در ۲۰۲۲ یعنی ۲ سال زودتر از پیش‌بینی‌های قبلی از ۱۰۰ تریلیون دلار می‌گذرد.

طبق گزارش این مرکز مستقر در لندن، ادامه روند بهبود اقتصاد از بحران کرونا تولید ناخالص داخلی را بالا می‌برد. البته اگر تورم ادامه یابد، کار سیاست‌گذاران برای جلوگیری از راکد شدن دوباره اقتصاد‌ها سخت می‌شود.

داگلاس مک ویلیامز، نایب‌رئیس این مرکز عقیده دارد: مهم‌ترین مساله در این دهه مقابله اقتصاد‌ها با تورم است. ما امیدواریم بتوانیم عوامل ناپایدار تاثیرگذار در اقتصاد را تحت کنترل درآوریم. در غیر این صورت دنیا باید برای یک رکود در ۲۰۲۳ یا ۲۰۲۴ آماده شود.

مرکز تحقیقات اقتصادی و تجاری پیش‌بینی می‌کند:
چین در ۲۰۳۰ آمریکا را به‌عنوان برترین اقتصاد دنیا پشت سر بگذارد، یعنی ۲ سال زودتر از پیش‌بینی‌های قبلی.
هند در سال آینده میلادی رتبه ششم را از فرانسه بازپس می‌گیرد و در ۲۰۳۱ سومین اقتصاد بزرگ دنیا خواهد بود، یعنی یک‌سال زودتر از پیش‌بینی‌های قبلی.
اقتصاد انگلیس علی‌رغم برگزیت در ۲۰۳۶، ۱۶ درصد بزرگ‌تر از فرانسه خواهد بود.
اقتصاد آلمان در ۲۰۳۳ از ژاپن پیشی می‌گیرد.

تغییرات جوی هزینه کرد مصرف‌کنندگان را به‌طور متوسط ۲ تریلیون دلار در سال تا ۲۰۳۶ کاهش می‌دهد، چون شرکت‌ها هزینه دور شدن از آلاینده‌های کربنی را به مصرف‌کنندگان منتقل خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده