تاریخ: ۰۵ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۰۲
بازدید: ۱۴۳
کد خبر: ۲۴۱۸۷۷
سرویس خبر : آهن و فولاد

گستردگی عواقب قطعی گاز در صنعت فولاد

‌می‌متالز - مدیرعامل هلدینگ توسعه صنایع و معادن غدیر گفت: حدود ۲۵ میلیارد دلار در زنجیره فولاد ایران سرمایه گذاری شده است و این سرمایه گذاری بزرگ را نمی‌توان نادیده گرفت و به سادگی گفت که گاز نداریم که به صنایع فولاد بدهیم.

به گزارش می‌متالز، سید ابوتراب فاضل، مدیرعامل هلدینگ توسعه صنایع و معادن غدیر در سمینار چالش گاز در زنجیره فولاد:صنعت فولاد در ایران به شدت وابسته به گاز است و رقابت پذیری این صنعت بر مبنای دسترسی به منابع ارزان و فراوان گاز بوده است. گاز مزیت نسبی صنعت فولاد ایران است و بر بستر این مزیت نسبی، صنعت فولاد ایران ایجاد شده است.

حدود ۲۵ میلیارد دلار در زنجیره فولاد ایران سرمایه گذاری شده است و این سرمایه گذاری بزرگ را نمی‌توان نادیده گرفت و به سادگی گفت که گاز نداریم که به صنایع فولاد بدهیم.

اگر نرخ گاز به مترمکعبی ۲۰۰۰ تومان برسد، ۱۲ هزار میلیارد تومان به هزینه تولید آهن اسفنجی در کشور اضافه می‌شود.

برای واحد‌های احیاء مستقیم، قطعی گاز به معنای توقف تولید است و توقف تولید آهن اسفنجی نیز توقف تولید واحد‌های فولادسازی را در پی خواهد داشت.

چالش گاز و برق و کاهش تولید فولاد کشور، مشکلاتی نظیر کاهش درآمد‌های ارزی کشور، ایجاد مشکل برای صندوق‌های بازنشستگی، بی ثباتی بازار‌های کالایی و ... را به همراه خواهد داشت.

منبع: گسترش نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده