تاریخ: ۰۵ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۵۵
بازدید: ۲۴۰
کد خبر: ۲۴۱۸۷۰
سرویس خبر : آهن و فولاد
سمینار تخصصی چالش گاز در زنجیره فولاد

به رکورد تولید ۷۵ میلیون تن فولاد خواهیم رسید /مسوولین دولتی بخوانند

می متالز - مدیرعامل هلدینگ توسعه صنایع و معادن غدیر گفت: اگر انرژی مورد نیاز این صنعت تامین شود نه تنها به رکورد ۵۵ میلیون تن خواهیم رسید، بلکه تولید ۷۵ میلیون تن فولاد را نیز خواهیم دید.

به گزارش می‌متالز، سمینار تخصصی چالش گاز در زنجیره فولاد با حضور مدیرعاملان هلدینگ توسعه صنایع و معادن غدیر، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، فولاد خوزستان (فخوز)، فولاد خراسان (فخاس)، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات (ومعادن)، مشاور مدیرعامل شرکت ملی گاز و دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران برگزار شد.


به رکورد تولید ۷۵ میلیون تن فولاد خواهیم رسید اگر مسوولین دولتی بخوانند


سید ابوتراب فاضل، مدیرعامل هلدینگ توسعه صنایع و معادن غدیر در سمینار چالش گاز در زنجیره فولاد گفت: دولت در صنعت باید نقش تسهیل‌گری داشته باشد و زمینه تولید و توسعه صنایع را فراهم کند.


سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰ میلیارد دلاری در صنعت فولاد


وی افزود: صنایع بر اساس مزیت نسبی ایجاد می‌شوند، صنعت فولاد در ایران بر اساس مزیت گاز متولد شده و به شدت به گاز وابسته است. سرمایه‌گذاری که در زنجیره فولاد انجام شده بیش از ۲۰ میلیارد دلار است، این سرمایه‌گذاری بزرگ را نمی‌توان نادیده گرفت و به سادگی گفت که گاز نداریم که به صنایع فولاد بدهیم. با ریل‌گذاری انجام شده در ارتباط با صنعت فولاد، اگر انرژی مورد نیاز این صنعت تامین شود نه تنها به رکورد ۵۵ میلیون تن خواهیم رسید بلکه تولید ۷۵ میلیون تن فولاد را نیز خواهیم دید.


قطع گاز به معنای توقف تولید


وی با بیان اینکه در ایران صنعت فولاد نیز بر اساس ۲ مزیت ارزانی و فراوانی گاز ایجاد شده است، گفت: روش قوس الکتریکی و احیاء مستقیم برای تولید فولاد در ایران بر اساس این ۲ مزیت مورد استفاده قرار گرفتند. قطع گاز کارخانجات گاز به معنی توقف تولید تمامی این واحدهاست.


تسری چالش انرژی بر سایر بخش‌ها


وی افزود: چالش انرژی گاز و برق علاوه بر اینکه تولید فولادی‌ها را کاهش می‌دهد بر صنایع پایین‌دستی، صندوق‌های بازنشستگی، بازار‌های کالایی، درآمد‌های صادراتی نیز تاثیر می‌گذارد.


محور‌های سمینار چالش گاز در زنجیره فولاد


گفتنی است، پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید در زنجیره فولاد با تامین پایدار گاز، چشم‌انداز وضعیت تامین گاز پایدار صنایع انرژی‌بر در ۵ سال آینده (تولید و تقاضا)، تاثیر افزایش نرخ گاز در رقابت‌پذیری زنجیره فولاد ایران از معدن تا محصولات نهایی، میزان تاثیرپذیری صنایع فولاد از محدودیت‌های تامین گاز، ابعاد سرمایه‌گذاری صنایع فولادی و معدنی در صنعت گاز از جمله مهمترین محور‌های این سمینار تخصصی بود.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده