تاریخ: ۰۶ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۴۸
بازدید: ۲۴۳
کد خبر: ۲۴۱۹۹۶

انبار تجهیزات مترو دوربین ندارد/ تنها ۵۹ درصد راهبران مترو معاینه پزشکی شده اند

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران با اشاره به اینکه انبار‌های قطعات تخصصی مترو حتی یک دوربین هم ندارند از این شرایط ابراز شگفتی کرد وگفت: چطور انبار قطعات تخصصی یک دوربین بالای سرش نیست.

به گزارش می‌متالز، مهدی شایسته مدیرعامل شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه پس از استماع تذکرات و پیشنهادات اعضای شورای شهر تهران در پاسخ به سوالات اعضای شورای شهرتهران گفت: از ۱۶۰۰ راهبر ۵۹ درصد معاینات پزشکیشان را انجام نداده اند.

وی افزود: قبلا راهبران دو نفر بودند و به دستور مدیرعامل اسبق یک نفر شدند که خطاست.

شایسته با اشاره به اینکه در سیستم جذب راهبری مسائلی داریم و سقف سن در حال حاضر ۳۵ سال باشد افزود: این‌ها باید اصلاح شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه با اشاره به اینکه انبار‌های قطعات تخصصی مترو حتی یک دوربین هم ندارند از این شرایط ابراز شگفتی کرد وگفت: در روزگاری که بقالی‌ها هم دوربین دارد، چطور انبار قطعات تخصصی یک دوربین بالای سرش نیست.

وی با اشاره به اینکه مترو نیاز به ۵۰ رام قطار عاجل و برای کاهش سرفاصله هم به ۵۰ رام دیگر و ۷۰۰ واگن دارد و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه سریع از اولویت‌های ماست ابراز داشت: ساختار‌ها باید اصلاح شود و مشخص نیست هولدینگ، بهره برداری، واگن سازی و شرکت مشاوره چرا با هم ارتباط ندارد؟ و این عدم انسجام آسیب زده است.

شایسته درباره اعضای کمیته سوانح نیز توضیح داد: نحوه تشکیل این کمیته، مصوبه شورای عالی ترافیک دارد و البته این نکته وارد است که جوانب نظارتی قوی تری داشته باشد. آمادگی این را داریم که این شورا را اصلاح کنیم.

وی درباره علت توافق با اسنپ گفت: ما با اسنژ توافق نکردیم و در نشستی رای کمک به بهود ارائه خدمت به شهروندان با یکی از مجموعه‌های موفق تاکسی آنلاین مذاکره کردیم و این مساله مرسوم است و محدودیتی وجود ندارد و اگر شرکت جدی دیگری هم هست استقبال می‌کنیم. این مساله برای بهبود کیفیت خدمات شهروندان و این اتفاق بزرگی است.

شایسته درباره استقرار دوربین‌های حرارتی نیز گفت: هم طرح جانمایی آن انجام شده و ۱۲۰ میلیارد براورد هزینه شده، اما ما مشکلات اساسی دیگری داریم و در صورت تامین منبع آمادگی اجرا داریم.

وی درباره نکات مورد اشاره هاشمی تشکری گفت: ما تلاش می‌کنیم دیگر حادثه‌ای شکل نگیرد و نمی‌خواهیم خطا را به گردن ناوگان فرسوده بیندازیم، اما علت فرسودگی سیگنالینگ است.

شایسته با تاکید بر اینکه خطای انسانی شکل گرفته است، اظهار داشت: از ۳ راهور ۲ راهور بسیار خوب عمل کردند و راهور قطار تندرو بسیار هوشیار عمل کرده و باعث کاهش خسارات شده است.

وی افزود: ۸۰۰ هزار حرکت در سال و جابه جایی ۲۵۰ میلیون مسافر سعی می‌کنیم خون از دماغ کسی نیاید و برای تمامی مسائل کمیته تشکیل دادیم تا کاربرانمان توانمند‌تر شوند و جذب نیروی انسانی در دستور کار داریم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران انباشت مشکل به دلیل ترک فعل و انبار‌های خالی به وجود امده را نیازمند تحقیق و تفحص دانست.

وی مترو را در سرازیری افول دانست و گفت: این می‌تواند نقطه عطف برای بازگشت به روزای خوب مترو باشد.

 

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده