تاریخ: ۰۷ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۹:۱۹
بازدید: ۲۷۸
کد خبر: ۲۴۲۰۵۷
سرویس خبر : انرژی
طی مدت اخیر؛

طلای زرد و سیاه به بالاترین قیمت خود رسید

‌می‌متالز - قیمت نفت برنت در معاملات روز نفت سه‌شنبه به بالاترین حد خود طی یک ماهه گذشته خود رسید و انتظارات مبنی بر اینکه نوع Omicron ویروس کرونا تنها تأثیر محدودی بر تقاضای جهانی خواهد داشت، جایگاه بیشتری را به تقاضای طلای سیاه اختصاص داد.

به گزارش می‌متالز، نفت خام برنت در معاملات روز گذشته با ۷ سنت معادل ۰.۱ درصد افزایش به ۷۸ دلار و ۶۷ سنت در هر بشکه رسید.

نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با ۱۸ سنت معادل ۰.۲ درصد افزایش به ۷۵ دلار و ۷۵ سنت در هر بشکه رسید و برای پنجمین جلسه متوالی افزایش یافت.

قیمت معاملات هر دو بازار نزدیک در روز گذشته در قیمتی نزدیک به بالاترین ارقام روز گذشته معامله می‌شدند که بالاترین قیمت آن‌ها از اواخر نوامبر بوده است.

قیمت نفت برنت در معاملات روز سه‌شنبه در ساعت ۸:۰۴ به وقت تهران، با افزایش ۰.۰۹ درصدی در هر بشکه، ۷۸ دلار و ۶۷ سنت معامله شد.

قیمت نفت خام آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت) نیز تا لحظه تنظیم گزارش، افزایش ۰.۲۲ درصدی را به ثبت رساند و در هر بشکه، ۷۵ دلار و ۷۵ سنت معامله شد.

طلا نیز تا لحظه تنظیم این گزارش، افزایش ۰.۱۲ درصدی را تجربه کرد و هر اونس طلا به قیمت یک هزار و ۸۱۱ دلار معامله شد.

طلا در آغاز معاملات روز سه‌شنبه در بالاترین سطح خود طی یک هفته اخیر خود رسید، زیرا بازدهی دلار و خزانه‌داری آمریکا که تأثیرات کلیدی بر قیمت‌های شمش دارند، تا حد زیادی ثابت بودند.

نقره نیز با افزایش ۰.۲۲ درصدی، ۲۳ هزار و یک دلار معامله شد.

مس با کاهش ۰.۵۹ درصدی مواجه شد و ۴ هزار و ۴۴۶ دلار قیمت خورد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده