تاریخ: ۰۷ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۹:۴۵
بازدید: ۴۰۹
کد خبر: ۲۴۲۰۰۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سهامداران بخوانند/ ۷ خبر مهم بورسی ۷دی ۱۴۰۰

‌می‌متالز - روز گذشته شاخص کل بورس تهران بعد از گذشت بیش از یک ماه توانست وارد کانال ۱٫۴ میلیون واحدی شود. کانالی که به گفته برخی کارشناسان راه آغاز روند صعودی بورس خواهد بود. اما آیا این روند صعودی امروز هم ادامه پیدا خواهد کرد؟ چه اخباری بر روند بازار امروز تاثیرگذار خواهند بود؟

به گزارش می‌متالز، روز گذشته شاخص کل بورس تهران بعد از گذشت بیش از یک ماه توانست وارد کانال ۱٫۴ میلیون واحدی شود. کانالی که به گفته برخی کارشناسان راه آغاز روند صعودی بورس خواهد بود. اما آیا این روند صعودی امروز هم ادامه پیدا خواهد کرد؟ چه اخباری بر روند بازار امروز تاثیرگذار خواهند بود؟

مهمترین خبر امروز شاید در خصوص برجام باشد. باقری، مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران گفت: از امروز گفتگو‌ها با موضوع رفع تحریم‌ها و بررسی پیشنهاد‌های ایران درباره راستی آزمایی و تضمین‌ها آغاز می‌شود. این در حالی است که نماینده چین در مذاکرات وین هم گفته دور جدید مذاکرات وین بر رفع تحریم‌های ایران متمرکز خواهد بود.

مهدی طغیانی، عضو کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی درباره طرح اصلاح قانون بانک مرکزی گفت: با اجرای این طرح اختیارات بانک مرکزی افزایش پیدا خواهد کرد.

دیروز همچنین خبر از مصوبه جدید صادرات پتروشیمی‌ها داده شد. بر این اساس پس از ۳ هفته عرضه محصولات پتروشیمی در بورس و تامین بازار داخل، پتروشیمی‌ها می‌توانند برای صادرات مازاد محصولات خود اقدام کنند. گفته می‌شود این مصوبه به پتروشیمی‌ها ابلاغ شده و از نیمه دوم دی ماه اجرایی می‌شود.

همچنین اتاق اصناف ایران کالا‌های مشمول معافیت مالیات بر ارزش افزوده را اعلام کرد. محصولات کشاورزی فراوری‌نشده، فلزات اساسی گرانبها و دام و طیور زنده بخشی از این کالا‌ها هستند.

وزیر نفت روز گذشته اعلام کرد که به تمامی افراد چه صاحب خودرو باشند یا نه و یک سال در ایران اقامت داشته باشند، برحسب کارت ملی ۱۵ لیتر بنزین ۱۵۰۰ تومانی تعلق می‌گیرد.

از امروز همچنین کلیات بودجه در مجلس بررسی می‌شود. دهنوی در این رابطه گفت: بعد تقدیم لایحه بودجه توسط رئیس جمهور، فرآیند تخصصی و ارجاع بند‌ها و احکام تخصصی به کمیسیون‌های مربوطه آغاز شد و نمایندگان با استفاده از فرصت قانونی، پیشنهادات خود را تا دیروز در کمیسیون‌ها به ثبت رساندند.

با توجه به پیش‌بینی بانک مرکزی از وضعیت نقدینگی در بازار بین‌بانکی، موضع عملیاتی بانک مرکزی در این هفته توافق بازخرید بود. از این رو، این بانک به اجرای عملیات بازار باز در قالب توافق بازخرید به مبلغ ۶۹۹٫۰ هزار میلیارد ریال اقدام کرد.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده