تاریخ: ۰۷ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۲۷
بازدید: ۲۳۲
کد خبر: ۲۴۲۱۱۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
وزیر تعاون:

۲۱۷ هزار شغل از ابتدای دولت سیزدهم ایجاد شد

‌می‌ متالز - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از زمان آغاز به‌کار دولت سیزدهم تاکنون، مطابق آمار‌های سامانه «رصد» این وزارتخانه ۲۱۷ هزار فرصت شغلی ایجاد شده و در همین راستا ۱۳۰ هزار فقره بیمه برای افراد صادر شده است.

به گزارش می‌متالز، «حجت‌الله عبدالملکی» امروز سه‌شنبه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گزارشی از برنامه اشتغال دولت سیزدهم ارائه کرد و اظهار داشت: بیکاری دومین معضل بعد از تورم است، در دولت سیزدهم در شرایطی کارمان را شروع کردیم که مشکلات زیادی در کشور و حجم بیکاری زیادی وجود داشت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: یک ماه قبل اعلام کردم که در کشورمان ۱۴ میلیون نفر شغل شایسته ندارند و این آمار به جز ۲.۵ میلیون نفر بیکار مطلق است.

عبدالملکی با بیان اینکه همه ما از مساله بیکاری نگران هستیم، گفت: دغدغه نمایندگان در این زمینه منطقی است، مساله نظارت مجلس یک موضوع بسیار مهم و راهگشا است و این سوالات و تذکرات مسوولیت وزرا را گوشزد می‌کند که اگر احیانا غفلتی انجام شده باشد برطرف شود.

وی ادامه‌داد: شاید بنده هم اگر جای نمایندگان بودم حتما تذکر می‌دادم، اما مخاطب این سوال فقط وزارت کار نیست بلکه موضوع اشتغال به صنعت، کشاورزی، فناوری واطلاعات، گردشگری و محیط زیست بستگی دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه‌کرد: وزارت کار مسوول ایجاد اشتغال نیست، بلکه ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف در زمینه اشتغال را بر عهده دارد و این وزارتخانه به عنوان دبیر شورای عالی اشتغال موضوع بیکاری را پیگیری می‌کند.

وی با اشاره به تدوین اطلس اشتغال‌ زایی گفت: این اطلس ۱۷۵ برنامه را با همکاری ۷۱ دستگاه تدوین کرده است.

عبدالملکی افزود: کتابچه‌های کوچکی از عملکرد این وزراتخانه در حوزه کار و وضعیت اشتغال و بیکاری کشور منتشر شده است.

وی اظهار داشت: از نمایندگان می‌خواهیم که این کتابچه‌ها را مطالعه کنند که در آن‌ها وضعیت اشتغال و بیکاری با تحلیل متفاوتی ارائه شده و همچنین عملکرد دولت سیزدهم در حوزه اشتغال در این چند ماه تشریح شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به زیست بوم اشتغال اشاره کرد و گفت: در این زیست بوم برنامه‌ریزی برای ایجاد یک میلیون و ۸۵۰ هزار شغل در مدت ۱۸ ماه (از نیمه دوم ۱۴۰۰ تا نیمه اول ۱۴۰۱) در نظر گرفته شده است.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی تجارت بین الملل (اگزیم نیوز)

عناوین برگزیده