تاریخ: ۱۰ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۵۴
بازدید: ۱۶۲
کد خبر: ۲۴۲۶۶۰
سرویس خبر : انرژی

مکزیک به صادرات نفت خود پایان می‌دهد

می متالز - گزارش ها حاکی است که مکزیک صادرات نفت خام خود را در دو سال آینده به منظور تمرکز بر خودکفایی داخلی متوقف خواهد کرد.

به گزارش می‌متالز، گزارش‌ها حاکی است که مکزیک صادرات نفت خام خود را در دو سال آینده به منظور تمرکز بر خودکفایی داخلی متوقف خواهد کرد.

این اقدام بخشی از برنامه آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور مکزیک برای افزایش تولید سوخت محلی و کاهش وابستگی به سوخت‌های وارداتی است.

برنامه توقف تدریجی صادرات نفت خام مکزیک توسط اکتاویو رومرو، مدیرعامل شرکت پمکس اعلام شد. وی گفت که این کشور صادرات نفت خود را از سال آینده بیش از ۵۰ درصد کاهش خواهد داد و به ۴۳۵۰۰۰ بشکه در روز می‌رساند.

بر اساس داده‌های اداره اطلاعات انرژی آمریکا، در حال حاضر، مکزیک سومین صادرکننده بزرگ نفت در قاره آمریکا، پس از ایالات متحده و کانادا است.

مقاصد اصلی نفت خام این کشور همسایگان شمالی آن در آمریکای شمالی و چین، هند و کره جنوبی و همچنین کشور‌های اروپایی هستند. کاهش صادرات می‌تواند باعث شود برخی از این واردکنندگان به دنبال تامین کنندگان جایگزین باشند.

بر اساس این گزارش، تقاضا برای سوخت در مکزیک در طول همه‌گیری کرونا افزایش یافته، اما تولید داخلی نفت نتوانسته است متناسب با تقاضا افزایش یابد.

ظرفیت پالایش نیز مشکل دیگری است که این کشور با آن مواجه است، اگرچه برنامه‌های لوپز اوبرادور شامل ساخت یک پالایشگاه جدید با ظرفیت ۳۴۰ هزار بشکه در روز می‌شود.

طبق محاسبات انجام شده در اوایل سال جاری میلادی، بر اساس گزارش آرگوس، قیمت این پالایشگاه ۱۲.۴ میلیارد دلار است.

اگر مکزیک واقعاً صادرات نفت خام را متوقف کند، این امر به شدت به پالایشگاه‌های مستقر در ساحل خلیج آمریکا ضربه می‌زند چرا که منبع دیگری از نفت سنگین خود را که تجهیزات آن‌ها بر اساس آن پیکربندی شده اند، از دست خواهند داد.

یکی دیگر از منابع اصلی نفت خام سنگین این پالایشگاه قبلاً ونزوئلا بود، اما تحریم‌های ایالات متحده علیه این کشور به جریان نفت خام سنگین ونزوئلا به سواحل خلیج فارس پایان داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده