تاریخ: ۰۹ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۱۹
بازدید: ۱۹۳
کد خبر: ۲۴۲۸۸۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

صنایع فرآوری معدنی در استان بوشهر توسعه می‌یابد

‌می‌متالز - استاندار بوشهر با بیان اینکه توسعه صنایع فرآوری معدنی و جلوگیری از خام‌فروشی از اولویت‌های استان بوشهر است، گفت: باید از ظرفیت معادن استفاده شود.

به گزارش می‌متالز، احمد محمدی‌زاده صبح پنجشنبه در نشست با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن گرامیداشت نهم دیماه روز بصیرت و میثاق امت با ولایت اظهار داشت: نهم دیماه از جلوه‌های حضور مردم در خنثی‌سازی ترفند دشمنان و فتنه داخلی است.

وی با اشاره به اینکه ۹ دی ترفند و دسیسه‌های دشمنان داخلی و مزدوران داخلی را خنثی کرد افزود: حضور گسترده مردم در این روز نشان دهنده تبلور بصیرت مردم و حمایت از نظام بود که با حضور باشکوه مردم متبلور شد.

استاندار بوشهر در ادامه به ظرفیت‌های استان بوشهر در حوزه تجارت، صنایع و معادن اشاره کرد و ادامه داد: ۲۰ درصد ساحل‌نشینان استان بوشهر در طریق دریا و بازرگانی امرار معاش می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت دو هزار شناور سنتی و فلزی در این استان خاطرنشان کرد: ۱۰۰ میلیارد دلار در عرصه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در منطقه جنوبی استان بوشهر سرمایه‌گذاری شده است.

محمدی‌زاده با اشاره به سختی‌های فعالیت در حوزه معادن بیان کرد: باید با اجرای طرح‌های مطالعاتی و اکتشافی نسبت به شناخت معادن استان بوشهر اقدام شود.

وی از شناسایی معدن آهک با خلوص ۹۹ درصد در استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: استان بوشهر در عرصه مواد معدنی و توسعه صنایع فرآوری معدنی از قابلیت مهمی برخوردار است.

استاندار بوشهر خواستار استفاده از ظرفیت‌های معدنی برای توسعه صادرات به کشور‌های حوزه جنوبی خلیج‌فارس شد و تاکید کرد: طرح‌های اکتشافی، صنایع فرآوری و صادرات مواد معدنی در استان باید اجرا شود.

منبع: خارگ نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده