تاریخ: ۱۴ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۱:۳۲
بازدید: ۱۸۲
کد خبر: ۲۴۳۴۸۶
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن:

خودروسازان اهتمام جدی برای ترخیص خودرو‌های ناقص از پارکینگ را ندارند

می متالز - نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: خودروسازان اهتمام جدی برای ترخیص این خودروها ندارند، برهمین مبنا سازمان بازرسی این موضوع را تخلف دانسته و باید آن را پیگیری کند.

به گزارش می‌متالز، سید جواد حسینی کیا گفت، درباره نامه سازمان بازرسی مبنی بر عدم اهتمام خودروسازان به کاهش خودرو‌های ناقص موجود در پارکینگ، اظهار داشت: اکنون سازمان بازرسی به این موضوع ورود کرده، زیرا مجموع خودرو‌های موجود در پارکینگ فراوان است و خودروسازان اهتمام جدی برای ترخیص این خودرو‌ها ندارند، برهمین مبنا سازمان بازرسی این موضوع را تخلف دانسته و باید آن را پیگیری کند.

وی با بیان اینکه نمی‌توان این میزان خودرو در پارکینگ‌ها نگهداری کرد، افزود: با این حال خودروسازان عنوان می‌کنند خودرو‌های ما بومی و تولید داخل است.

حجت الاسلام حسینی کیا خاطرنشان کرد: اگر خودرو‌های ما ملی و تولید داخل است پس نباید نیازمند تامین قطعه از خارج کشور و تخصیص ارز باشد و اگر بومی و ملی نیست پس چرا خودروسازان عنوان می‌کنند که خودرو‌ها تولید داخل است.

وی عنوان کرد: به نظر می‌رسد بخشی از قضیه تعمدی و برای افزایش دادن قیمت خودرو است که البته اخیرا هم حدود ۱۸ درصد قیمت خودرو افزایش یافت، اما هنوز خودروسازان راضی نیستند لذا خودرو‌ها را تحت عناوینی از جمله بخشی از آن‌ها قطعات ندارند، در پارکینگ‌ها نگهداری می‌کنند.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم حاصل بررسی‌های سازمان بازرسی، به آزادسازی حجم بالای خودرو‌های موجود در پارکینگ‌ها منجر شود که می‌تواند کاهش قیمت خودرو را در پی داشته باشد.

منبع: مرصاد نیوز

عناوین برگزیده