تاریخ: ۲۵ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۲۱
بازدید: ۲۶۸
کد خبر: ۲۴۵۱۰۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

انجام بیش از ۱۲۴ هزار بازرسی در آذربایجان شرقی

‌می‌متالز - معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی با اشاره به آمار ۹ ماهه امسال در بخش نظارت و بازرسی از انجام ۱۲۴ هزار و ۵۱۳ فقره بازرسی و تشکیل ۷۲۶۲ فقره پرونده تخلفاتی طی مدت یاد شده خبر داد.

به گزارش می‌متالز، یوسف پایدار با تاکید بر تداوم نظارت‌ها و رصد سیستمی فرآیند‌های تامین، توزیع و عرضه از طریق سامانه ها، گفت: ارزش پرونده‌های تخلفاتی تشکیل شده ۳۸۹ میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از این حیث رشد ۹۰ درصدی داشته است.

وی افزود: تا پایان آذرماه امسال بیشترین بازرسی‌ها در شهرستان‌های تبریز، بناب، اسکو، کلیبر و میانه انجام شده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان، تصریح کرد: اقدامات نظارتی این سازمان در راستای صیانت از حقوق مصرف کنندگان همچنان با جدیت و با استفاده از توان و ظرفیت کلیه دستگاه‌های نظارتی استانی در حال پیگیری بوده و با متخلفان وفق قوانین و مقررات به شدت برخورد خواهد شد.

وی با تاکید بر استمرار گشت‌های مشترک نظارتی در سطح استان، خاطر نشان کرد: با تمهیدات پیش بینی شده، اداره کل تعزیرات حکومتی، دانشگاه علوم پزشکی، اتحادیه‌ها و اتاق اصناف، اداره کل میراث فرهنگی، استانداری، فرمانداری، جهاد کشاورزی، اداره کل غله، دخانیات، شرکت نفت و اداره اماکن در گشت‌های مشترک همکاری بسیار خوبی داشته اند.

یوسف پایدار، گفت: در راستای صیانت از حقوق مصرف کنندگان نظارت بر اقلام اساسی با برنامه محوری به صورت میدانی و رصد سیستمی و براساس اولویت‌های ابلاغی سازمان حمایت دنبال خواهد شد.

وی بر ضرورت جلوگیری از ایجاد حساسیت‌های کاذب در بازار تاکید کرد و افزود: دستگاه‌های نظارتی، امنیتی، سپاه و پلیس امنیت اقتصادی در برهه‌های مختلف سال در رصد بازار همراهی بسیار مطلوب و اثربخشی داشته اند.

معاون نظارت و بازرسی صمت استان، افزود: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی اعم از گرانفروشی، کم فروشی، احتکار، عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور، از طریق سامانه سازمان صمت استان و تلفن گویای ۱۲۴ ستاد خبری شکایات و گزارش‌های خود را منعکس نمایند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده