تاریخ: ۲۸ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۳۳
بازدید: ۳۵۶
کد خبر: ۲۴۵۵۲۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ثبت شکایات از صنعت بیمه ۲۲ درصد افت کرد

‌می‌متالز - کارشناس سامانه رسیدگی به شکایات بیمه مرکزی، از کاهش ۲۲ درصدی ثبت شکایات در سال گذشته به نسبت سال ۹۸ در سامانه مربوط به بیمه مرکزی خبر داد و گفت: سال گذشته در حدود دوهزار و ۵۳۵ مورد شکایت در سامانه شکایات بیمه مرکزی ثبت شد.

به گزارش می‌متالز، "نسرین سپهرتاج"، در برنامه زنده اینستاگرامی بیمه مرکزی، اذعان داشت که بیشترین شکایات بیمه‌گذاران از صنعت بیمه یعنی بین ۶۰ تا ۷۰ درصد در بخش بیمه شخص ثالث، حوادث راننده و بدنه اتومبیل است و بیشتر شکایت‌های نمایندگان و کارگزاران از شرکت‌های بیمه‌ای هم در خصوص کارمزد و یا دیرکرد پرداخت آن است.

 وی، درخصوص روند رسیدگی به شکایات در سامانه بیمه مرکزی، گفت:مطابق با آیین نامه ۷۱ مصوب شورایعالی بیمه که در رابطه با حمایت از بیمه‌گذاران است، پس از ارسال مدارک و تکمیل آن از سمت بیمه‌گذار، بیمه مرکزی شکایت را برای شرکت‌های بیمه ارسال می‌کند و مهلت ۱۴ روزه‌ای در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد تا توضیحات، مستندات و دلایل خود را بیان کنند.

این، کارشناس سامانه رسیدگی به شکایات بیمه مرکزی، گفت: به‌طور معمول بیشتر شرکت‌های بیمه در مدت تعیین شده پاسخ خود را به بیمه مرکزی ارسال می‌کنند، ضمن آنکه در سال ۹۹ مدت زمان رسیدگی به شکایات از سمت بیمه مرکزی هم ۱۴ روز بوده هرچندکه برای بیمه مرکزی در آیین نامه تعیین نشده است.

سپهرتاج، گفت:از اواخر سال ۹۹ تا به الان شکایت‌های بسیاری در زمینه انتقال تخفیفات بیمه شخص ثالث به بیمه مرکزی رسیده که علت آن هم تبصره ماده ۶ قانون بیمه شخص ثالث بود که تخفیفات به مالک وسیله نقلیه تعلق دارد و قابل انتقال به خریدار خودرو نیست.

سپهرتاج، گفت: از سال ۹۳ که سامانه ثبت شکایات راه اندازی شد و دسترسی مردم به ثبت شکایات راحت شد، به یکباره حجم زیادی از شکایت به بیمه مرکزی آمد و روند افزایشی ثبت این شکایت سالانه با حدود ۳۰ درصد وجود داشت که آن هم بیشتر بخاطر دسترسی راحت بود، ولی در سال ۹۹ روند کاهشی داشت و ثبت شکایات حدود ۲۲ درصد به نسبت سال ۹۸ کاهش یافت.

منبع: چابک آنلاین

عناوین برگزیده