تاریخ: ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۲۶
بازدید: ۱۲۸
کد خبر: ۲۴۶۰۰۷
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در تبریز عنوان کرد:

۲ هزار پروژه عمرانی زیرساختی در کشور در دست اجراست/ احیاء ۱۷۰۰ واحد صنعتی و تولیدی راکد در کشور

‌می‌متالز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۲ هزار پروژه عمرانی زیرساختی با ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار در کشور در دست اجراست که از این تعداد ۲۵۰ پروژه مربوط به استان آذربایجان شرقی است.

به گزارش می‌متالز، علی رسولیان در آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این‌که افزایش ظرفیت تولید واحد‌های صنعتی فعال و احیاء واحد‌های تولیدی راکد در دستور کار است، افزود: تا کنون یک هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی راکد در کشور احیاء شده است، که سهم آذربایجان شرقی در سال جاری، احیاء ۹۰ واحد راکد می‌باشد.

وی اضافه کرد: رویکرد پاسخگویی و تکریم شهروندان، محور اولویت برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت است و بر این اساس، سامانه پاسخگویی ۱۲۴ در سراسر کشور درحال راه اندازی است تا ارتباط سریع و مستقیم با مراجعان انجام شود.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به این‌که شفاف سازی و الکترونیکی نمودن فرآیندها، از دیگر رویکرد‌ها و اولویت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت است تا همه به‌طور یکسان به اطلاعات دسترسی داشته باشند، ادامه داد: محو سوء استفاده و رانت اطلاعاتی، از مزایای این سلسله اقدامات است.

رسولیان یادآور شد: اصلاح ساختار اداری، حمایت جدی از صنایع و افزایش سقف پرداخت تسهیلات به واحد‌های صنعتی کوچک و متوسط از دیگر اولویت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت است، که به‌عنوان نمونه، یارانه ۸۵ نوع خدمت به صنایع کوچک در سال جاری سه برابر شده است.

وی اظهار داشت: تأمین زیرساخت‌های تولید، از جمله زمین، آب و برق در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، از دیگر اولویت‌هایی است که امسال با جدیت بیشتر در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران دنبال می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: البته امسال در بخش اعتبارات زیرساختی، شاهد افزایش یک و نیم برابری هستیم و شاخص‌های مربوطه نیز دو برابر شده است.

رسولیان در بخش دیگر سخنان خود با بیان این‌که استان آذربایجان شرقی از منابع طبیعی و سرمایه‌های انسانی توانمندی در بخش صنعت و معدن برخوردار است، افزود: اگر نگاه ویژه‌ای به این ظرفیت‌های بخش خصوصی نداشته باشیم، هرگز موفق نمی‌شویم؛ چرا که محور برنامه ریزی‌های دولت باید بر مبنای ظرفیت و توانمندی بخش خصوصی باشد و در این راستا بروکراسی زائد اداری از بین برود، که این مهم، تمام تلاش رئیس جمهور و دولت سیزدهم است.

وی اضافه کرد: صنعت در آذربایجان شرقی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، و صنعتگران این استان نه‌تن‌ها در داخل استان بلکه در کل کشور نیز تأثیرگذار هستند و باید از این ظرفیت بالا استفاده شود.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: فرآیند انتخاب مدیران در وزارت صنعت، معدن و تجارت، مبتنی بر علم، تخصص، تجربه، مجموعه اقدامات انجام شده و ظرفیت‌های منطقه‌ای افراد است، که انتصاب رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی نیز با این معیار‌ها صورت گرفته است.

رسولیان همچنین با قدردانی از زحمات سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، تصریح کرد: رئیس جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت فردی اجرایی، میدانی و دارای قدرت هماهنگی و مهارت‌های ارتباطی بالاست که در مسوولیت قبلی خود موفق شد تنها در یک سال گذشته ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای شهرک‌های صنعتی تهران جذب نماید، که امیدواریم در این استان نیز در حوزه تولید و تجارت منشاء اثر باشد.

وی اظهار امیدواری کرد با همراهی، هم افزایی و حمایت‌های ارکان حاکمیت و فعالان صنعتی، معدنی و تجاری، استان آذربایجان شرقی در تحقق شاخص‌های بخش صنعت، معدن و تجارت و رشد اقتصادی مطلوب پیشگام باشد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده