تاریخ: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۲۹
بازدید: ۲۱۵
کد خبر: ۲۴۶۸۰۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

قیمت سکه امروز یکشنبه ۱۰بهمن ۱۴۰۰

می متالز - قیمت سکه امروز یکشنبه ۱۰دی‌ ماه با روندی کاهشی ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تعیین شد. قیمت نیم‌ سکه نیز شش میلیون و ۸۰۰ هزار تومان اعلام شد.

به گزارش می‌متالز، قیمت سکه ظهر امروز ۱۰بهمن‌ ماه در بالاترین قیمت با روندی کاهشی ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و در پایین‌ترین نرخ ۱۲ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان اعلام شد. قیمت نیم‌ سکه شش میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تعیین شد.

قیمت سکه امروز یکشنبه ۱۰بهمن ۱۴۰۰

فشار‌های دوطرفه بر سکه

بازار طلا و سکه روز شنبه متاثر از رفتار بازار ارز داخلی و اونس طلا در بازار جهانی با نوسانات مثبت ناچیزی همراه شد، به‌طوری‌که با واردشدن شوک افزایشی به قیمت دلار به دلیل توقف یک هفته‌ای مذاکرات هسته ای، بر تمایلات صعودی قیمت سکه امامی افزوده شد.

اما افت شدید بهای طلای جهانی باعث شد تا از شدت تاثیرپذیری رشد نرخ دلار بر سکه کاسته شود، به‌طوری‌که هر قطعه از این فلز گرانبهای داخلی روز گذشته به قیمت ۱۲‌میلیون و ۴۵۰‌هزار تومان دادوستد شد.

عده‌ای از فعالان بازار معتقدند که با توجه به پایین‌بودن حجم تقاضا احتمال دارد اکثر سرمایه گذاران سکه در واکنش به افت نرخ طلا جهانی وارد بازار دلار شده باشند و با خرید‌های خود زمینه رشد اسکناس آمریکایی را فراهم کنند تا بتوانند در مراحل بعدی از نوسانات سکه سود کسب کنند.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده