تاریخ: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۴۹
بازدید: ۱۶۰
کد خبر: ۲۴۷۲۱۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

قیمت سکه امروز سه‌شنبه ۱۲بهمن ۱۴۰۰

‌می‌متالز - قیمت سکه امروز سه‌شنبه ۱۲بهمن‌ ماه با روندی افزایشی۱۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان تعیین شد. قیمت نیم‌ سکه نیز شش میلیون و ۷۳۰ هزار تومان اعلام شد.

به گزارش می‌متالز، قیمت سکه ظهر امروز ۱۲ بهمن‌ماه در بالاترین قیمت با روندی افزایشی ۱۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان و در پایین‌ترین نرخ ۱۲ میلیون و ۳۰ هزار تومان اعلام شد.

قیمت نیم‌ سکه شش میلیون و ۷۳۰ هزار تومان تعیین شد. قیمت ربع سکه نیز سه میلیون و ۷۵۰ هزار تومان ثبت شد.

افزایش حباب سکه

افت قیمت سکه امامی روز دوشنبه در حالی اتفاق افتاد که قیمت دلار نیز در فاز نزولی قرار داشت، به‌ طوری‌ که هر قطعه از این فلز گرانبهای داخلی روز گذشته به قیمت ۱۲ میلیون و ۲۳۰‌هزار تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

با توجه به اینکه روز گذشته این سکه از کاهش نرخ دلار تاثیر گرفت و افت قیمت را به‌ همراه داشت، اما رشد قیمت اونس طلا در معاملات بازار جهانی ترمزی بر ریزش هرچه بیشتر این فلز گرانبها شد.

بر این اساس لازم به ذکر است که حباب سکه امامی افزایش یافته؛ به‌طوری که ارزش ذاتی این کالا مجددا به زیر سطح ۱۲میلیون تومان نزول کرده است. عده‌ای از تحلیلگران بازار سکه معتقدند درصورتی‌که بهای طلای‌جهانی به سمت ۱۷۵۰‌دلار نزول کند و انتظارات کاهشی در بازار ارز همچنان باقی بماند، احتمال ریزش قیمت سکه بیشتر خواهد شد.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده