تاریخ: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۴۱
بازدید: ۲۶۲
کد خبر: ۲۴۶۹۰۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
فیروزی پور در شورای اداری شهرستان کاشان تاکید کرد:

رعایت مسائل زیست محیطی در معادن الزامی است

‌می‌متالز - نماینده مردم نطنز، بادرود و قمصر در مجلس، گفت: رعایت مسائل زیست محیطی در حوزه معدن در اولویت قرار بگیرد.

به گزارش می‌متالز، رحمت‌الله فیروزی در شورای اداری شهرستان کاشان ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: ادارات مختلفی در منطقه جوشقان قالی اقدامات مثبتی داشتند که از زحمات آنان تشکر می‌کنیم.

نماینده مردم نطنز، بادرود و قمصر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتظار داریم وعده مسوولان محقق شود، افزود: فلسفه انتصاب مسوولان در هر رده و جایگاهی خدمت به مردم مخصوصا مردمی که شرایط خاص و حاد دارند و به دلیل فاصله زیاد این منطقه با کاشان جزء منطقه خاص محسوب می‌شود.

وی با اشاره به برخی مشکلات مردم در حوزه منابع انسانی ابراز داشت: مردم جوشقان و کامو برای یک شناسنامه و یا تسهیلات به کاشان مراجعه نکنند و نماینده آنان در منطقه مستقر و یا مسوولان هر ۱۵ روز یکبار در منطقه حضور پیدا کنند.

وی با بیان اینکه مردم منطقه جوشقان و کامو نباید برای کوچکترین کار به کاشان سفر کنند افزود: بحث معدن دو موضوع دارد؛ اول آنکه رعایت مسائل زیست محیطی باید در اولویت باشد اگرچه کار معدن یک کار تولیدی و سرمایه‌گذاری است و مسوولان ناظر باید مدافع عموم مردم نیز باشند و از سوی دیگر مساعدت اجتماعی نیز مد نظر معدن‌داران باشد.

فیروزی پور ضمن اشاره به انتقال نگرانی‌های مردم به مسوولان در رده‌های مختلف تصریح کرد: نباید کار صرفا تولیدی را به مردم تحمیل کنیم و نارضایتی مردم را به دنبال داشته باشد.

وی تاکید کرد: کار ما خدمت به مردم است و مردم را باید راضی نگه داریم و قانع کنیم و افرادی را این مجوز‌ها را صادر کردند باید بدانند که چشمه‌ای در آنجا قرار دارد و آن چشمه آب دارد و مردم از این بابت نگران هستند و باید این نگرانی‌ها رفع شود و اگر احساس شود در حوزه اقناع مردم اقدامی نشود در صحن علنی مجلس مطرح می‌کنم.

نماینده مردم نطنز، بادرود و قمصر با بیان اینکه مردم مشکلات خود را مستند کنند، افزود: به دلیل نزدیکی با میمه بعضا دیده می‌شود برخی ادارات نظیر آموزش و پرورش زیر نظر میمه اداره می‌شود در حالی که باید وحدت رویه باشد و اگر جوشقان زیر نظر کاشان است ادارات وظیفه دارند خدمات خود را به مردم این منطقه ارائه دهند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده