تاریخ: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۲۴
بازدید: ۲۱۶
کد خبر: ۲۴۶۹۲۶
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران:

فروش املاک شهرداری برای مردم قابل رصد و شفاف می‌شود

‌می‌متالز - معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در خصوص عرضه املاک شهرداری در بورس کالا گفت: معاملات بورس کالا به عنوان تالار شیشه‌ای برای مردم قابل رصد و کاملا شفاف است و از طرفی روند معاملات نیز با سرعت و سهولت بیشتر انجام می‌شود بنابراین سبب از بین رفتن تشریفات مزایده و سهولت در واگذاری‌ها می‌شود.

به گزارش می‌متالز، ابوالفضل فلاح در نشست معاونین مالی سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری تهران درباره عرضه املاک شهرداری در بورس کالا گفت: یکی از موضوعاتی که می‌خواهیم از بازار سرمایه بهره‌مند شویم، بحث مولدسازی دارایی ها، املاک و اموال غیر منقول و نقدینگی آن است.

وی با تاکید بر شناسایی املاک شهرداری افزود: سازوکاری که بازار سرمایه در اختیار ما گذاشته این است که حواله غیر نقد پیمانکار را به عنوان آورده نقدی پیمانکار می‌پذیرد و آن‌ها نیز می‌توانند با اخذ کد بوررس کالا و شرکت در معاملات املاک شهرداری در بورس، طلب خود را دریافت کند.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران تاکید کرد: معاملات بورس کالا به عنوان تالار شیشه‌ای برای مردم قابل رصد و کاملا شفاف است و از طرفی روند معاملات نیز با سرعت و سهولت بیشتر انجام می‌شود بنابراین سبب از بین رفتن تشریفات مزایده، سهولت در واگذاری‌ها و پرداخت مطالبات پیمانکاران می‌شود.

وی ادامه داد: افق ما در این زمینه بسیار روشن است، زیرا با این اقدام هیچ ملک رها شده‌ای در مجموعه شهرداری وجود نخواهد داشت و نسبت به شناسایی تمامی املاکی که طی دوره‌های گذشته در اختیار مجموعه‌های مختلف غیراز شهرداری قرار گرفته است مجدانه عمل خواهیم کرد.

منبع: کالاخبر

عناوین برگزیده