تاریخ: ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۰۱
بازدید: ۱۸۴
کد خبر: ۲۵۵۳۴۱
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
گزارش عملکرد ۲۰۰ روزه شهرداری تهران منتشر شد

اهمیت بورس کالا در برنامه‌های شهرداری تهران

‌می‌متالز - شهرداری تهران در گزارش جدید خود حضور در بورس کالا را یکی از اقدام‌های برجسته این نهاد در راستای اعمال شفافیت حداکثری معرفی کرده است.

به گزارش می‌متالز، حدود ۲۰۰ روز از حضور علیرضا زاکانی در شهرداری تهران می‌گذرد. یکی از اقدام‌هایی که در گزارش اخیر شهرداری تهران برجسته و مورد تاکید قرار گرفته، موضوع ورود شهرداری تهران به بورس کالاست.

براساس متن تدوین شده در گزارش عملکرد شهرداری تهران، ورود شهرداری تهران به بورس کالا برای عرضه املاک به صورت شفاف و خرید کالا و تجهیزات مورد نیاز شهرداری در پروژه‌ها با حذف دلالان و واسطه‌ها از اقدامات برجسته این نهاد بوده است.

روز گذشته هم عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران در همین خصوص در توییتی از خرید سومین محموله کالای مورد نیاز شهرداری به ارزش ۳۵ میلیارد تومان از بورس کالا خبر داده و گفته بود: با این روش در کنار شفافیت حداکثری و ‏رصدپذیری و نظارت بر خطِ مسیر خرید از لحظه قرارداد تا تحویل کالا، با حذف دلالان و واسطه‌ها جمعاً مبلغ ۱۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی شد؛ این آغاز راه است و مسیر ‎شفافیت حقیقی و صیانت از بیت‌المال با قدرت ادامه خواهد داشت.

باید منتظر ماند که گام بعدی شهرداری تهران برای شفافیت از طریق بورس کالا چگونه خواهد بود. تجربه‌های قبلی بورس کالا نشان میدهد که بنگاه‌ها و سازمان‌ها می‌تواند عرضه و تقاضای خود را از بستر بورس کالا به گونه‌ای دنبال کنند که هم معاملات جنبه شفافیت داشته باشد و اینکه هزینه‌های مبادلاتی برای ذی‌نفعان کاهش یابد.

منبع: کالاخبر

عناوین برگزیده