تاریخ: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۱۳
بازدید: ۱۹۶
کد خبر: ۲۴۷۰۰۳
سرویس خبر : آهن و فولاد
رییس شورای اسلامی استان اصفهان:

مجتمع فولاد کویر از آب‌های زیرزمینی استفاده نمی‌کند

‌می‌متالز - رییس شورای اسلامی استان اصفهان گفت: برای توسعه مجتمع فولاد کویر هیچ دغدغه‌ای مبنی بر استفاده از آب‌های زیرزمینی وجود ندارد.

به گزارش می‌متالز، جواد توحیدی راد گفت: مجتمع فولاد کویر با بخشیدن سهمیه آب خود از زاینده‌رود به شبکه شهری آبفای کاشان در مقابل ۹۰ لیتر بر ثانیه پساب تصفیه خانه فاضلاب کاشان برای مصرف مجتمع گرفته است که فقط ۴۰ لیتر بر ثانیه از آن را استفاده خواهد کرد.

او این موضوع را در نشست هم‌اندیشی رؤسای شورا‌های اسلامی شهر‌های کاشان و اعضای جمعیت کویر سبز اعلام کرد.

رییس شورای اسلامی اصفهان با اشاره به اینکه شهرستان آران و بیدگل با استقرار صنایع فولاد ضرر نکرده است گفت: در حال حاضر فولاد کویر از ۲ حلقه چاه کشاورزی استفاده می‌کند که به خاطر پیشروی آب‌های شور منطقه کویر و انتقال به چاه‌ها برداشت آب آن با‌ای سی (ناخالصی) ۱۸ هزار است و برای کشاورزی مناسب نیست.

بنا به گفته او برای توسعه فولاد کویر به دلیل استفاده از پساب تصفیه خانه فاضلاب کاشان حتی در آینده هیچ دغدغه‌ای برای برداشت آب‌های زیرزمینی در شهرستان آران و بیدگل وجود ندارد.

رییس شورای اسلامی استان اصفهان همچنین درباره ساخت کارخانه سرب در کاشان نیز گفت: نخستین چالش زیست محیطی کاشان کارخانه سرب و دغدغه اصلی شورا تلاش برای احداث نکردن کارخانه سرب است.

توحیدی‌راد گفت: ساخت کارخانه سرب علاوه بر اینکه مخاطرات زیست محیطی فراوانی برای انسان و طبیعت دارد منجر به تولد فرزندان نسل بعدی با ضریب هوشی و استعداد پایین می‌شود.

او می‌گوید: با توجه به نشست هم اندیشی روسای شورا‌های اسلامی شهر‌های کاشان مصوبه‌ای در خصوص مخالفت با ساخت کارخانه سرب در شهرستان با محوریت رییس شورای اسلامی شهرستان تنظیم، تدوین و به کمیسیون هوای پاک استان اصفهان ارسال می‌شود.

بنا به گفته او همچنین فعالیت معادن در مناطق کوهستانی استان اصفهان سلامت زیست محیطی را تحت الشعاع قرار داده است شورای اسلامی استان اصفهان به استناد تبصره ۶ ماده ۱۴ قانون معادن پیگیر تخصیص ۱۵درصد از درآمد‌های دولتی از معادن در بخش‌ها و مناطق احداث آن است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده