تاریخ: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۲۲
بازدید: ۲۴۵
کد خبر: ۲۴۷۵۹۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

مانع فعالیت کارخانه سرب در کاشان می‌شویم

‌می‌متالز - رئیس شورای اسلامی شهر کاشان گفت: با احداث کارخانه سرب در کاشان کاملا مخالفیم و به عنوان نمایندگان مردم مانع فعالیت این کارخانه می‌شویم.

به گزارش می‌متالز، علی هاشمی طاهری اظهار کرد: جدیدا مطلع شدیم که در ۸ کیلومتری کاشان کارخانه سرب با مجوز تلویحی شروع به فعالیت نموده است، که این موضوع با سلامت جامعه شهری مغایرت دارد لذا با این موضوع کاملا مخالفیم.

رییس شورای اسلامی شهر کاشان از جواد نایینی نماینده ویژه رییس مجلس خواست تا با توجه به در مخاطره افتادن سلامت مردم دو شهر کاشان و آران و بیدگل از وجود این واحد تولیدی در منطقه جلوگیری کرده و مانع فعالیت آن شود.

هاشمی با اشاره به میزان آلودگی بالای زیست محیطی این کارخانه گفت: اجازه نمی‌دهیم تا برای سود عده‌ای قلیل جان افراد کثیری از دو شهرستان مجاور این کارخانه به مخاطره افتاده و متضرر شوند.
وی با بیان اینکه کارخانه سرب دارای آلایندگی محیطی کشنده است افزود: چرا در حالی که معدن سرب در انارک اردستان است این کارخانه را در کاشان بنا کردند! مسولان بدانند که ما به عنوان نماینده مردم به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم این کارخانه آلاینده در کاشان فعالیت کرده و باعث آلودگی بالا و کشنده زیست محیطی شود.

رییس شورای اسلامی شهر کاشان، استاندار اصفهان، فرماندار ویژه کاشان و نماینده رییس مجلس و کفیل مردم کاشان و آران و بیدگل را فصل الخطاب قرار داد و از آن‌ها خواست تا در مورد این موضوع همدل و یکصد مانع فعالیت این واحد آلاینده در این منطقه شوند.

منبع: سراج آنلاین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده