تاریخ: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۸:۱۳
بازدید: ۱۸۷
کد خبر: ۲۴۷۸۳۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

عضو شورای شهر کاشان: احداث "کارخانه سرب" در کاشان به صلاح مردم نیست

‌می‌متالز - عضو شورای شهر کاشان ضمن اشاره به آثار سوء ایجاد کارخانه سرب در کاشان گفت: مسئولان در راستای جلوگیری از احداث کارخانه سرب ورود کنند.

به گزارش می‌متالز، علیرضا مفرح با اشاره به مراجعات مردمی به شورای اسلامی اسلامی کاشان در زمینه احداث کارخانه سرب اظهار داشت: سرب یک فلزات سنگین موجود در طبیعت است و کاربر‌های زیادی در صنایع مختلف دارد.

وی از کاربرد فلز سرب در دندانپزشکی، لنت ترمز، باطری اتومبیل و حتی در گذشته از مواد مصرفی در سوخت اتومبیل نام برد و افزود: فلز سرب اگرچه در حوزه‌های مختلف مصرف دارد، اما بکارگیری مداوم این فلز سنگین به صورت مداوم تبعات مختلفی را به دنبال دارد.

عضو شورای شهر کاشان ضمن اشاره آثار سوء کارگران و افراد مرتبط با این فلز ابراز داشت: این فلز از طریق استنشاق و حتی تماس پوستی می‌تواند جذب بدن انسان شود در حالی که بیماری‌های زیادی را برای این فلز ذکر کردند که توقف رشد در کودکان یکی از این آثار سوء است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان ضمن اشاره به آثار سوء روانشناختی و کندذهنی در افراد مرتبط با سرب گفت: سرب می‌تواند باعث بروز سرطان‌های مختلف نظیر سرطان خون شود و از این سو فلز سرب می‌تواند موجب آلودگی هوا، آب‌های زیرزمینی و خاک شود.

وی با بیان افزایش میزان سرب در بدن افراد موجب مسمومیت و بروز بیماری می‌شود، گفت: نگرانی مردم در احداث کارخانه سرب کاشان به حق است و اگرچه باید صنایع در کشور رشد پیدا کنند، ولی در مورد فلز سرب باید شرایط زیست محیطی ویژه‌ای را لحاظ کرد.

مفرح ضمن تاکید بر فاصله داشتن واحد‌های فرآوری سر از واحد‌های مواد غذایی و مناطق مسکونی تاکید کرد: نزدیکی و قرابت کارخانه سرب با معادن سرب نیز یکی از ویژگی‌های آن است و از این رو ایجاد کارخانه سرب در کاشان که یکی از شهر‌های آلوده استان اصفهان است، توجیهی ندارد.

وی با بیان اینکه مسوولان از ایجاد واحد‌های آلاینده در محدوده شهرستان کاشان جلوگیری کنند، تصریح کرد: متاسفانه دستگاه سنجش آلایندگی هوا در کاشان بلااستفاده است در حالی که هیچ آیتمی برای سنجش آلایندگی هوا در کاشان وجود ندارد و به صورت دوره‌ای و سیار سنجش صورت می‌پذیرد.

عضو شورای شهر کاشان با بیان اینکه در شرایط فعلی نیز واحد‌های صنعتی آلاینده در کاشان وجود دارد، افزود: ایجاد واحد آلاینده دیگر در کاشان با توجه به شرایط این منطقه به صلاح مردم نیست و همه مسوولان لازم در راستای جلوگیری از احداث کارخانه سرب در کاشان ورود پیدا کنند.

این خبرگزاری در گزارشی تحت عنوان "سایه سنگین سرب بر سلامتی مردم کاشان/ پاسکاری مدیران بلای جان مردم می‌شود + فیلم" به مضرات احداث این کارخانه در کاشان پرداخته شده بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

 

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده