تاریخ: ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۱۶
بازدید: ۲۱۶
کد خبر: ۲۵۰۲۰۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیرکل حفاظت محیط زیست اصفهان:

فعالیت کارخانه سرب کاشان وجهه قانونی ندارد

‌می‌متالز - مدیرکل حفاظت محیط زیست اصفهان گفت: کارخانه سرب کاشان هیچگونه مجوزی از این اداره کل و اداره شهرستان اخذ نکرده است.

به گزارش می‌متالز، ایرج حشمتی با بیان اینکه استقرار کارخانه سرب در کاشان خلاف ضوابط محیط زیست بوده گفت: این کارخانه با فرایند تولیدی که برای آن تعریف شده بدون هاهنگی محیط زیست و برخلاف رویه و ضوابط استقرار شکل گرفته است.
وی با اشاره به اینکه این واحد در رده ۶ صنعتی قرار گرفته گفت: به طور حتم باید در شهرک‌های صنعتی مستقر می‌شد و به طور اساسی با ضوابط استقرار محیط زیست منافات دارد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست اصفهان افزود: کارخانه سرب کاشان مورد تایید این اداره کل نبوده و قبلا نیز در نامه‌ای به اداره کل صنعت، معدن و تجارت و استانداری اصفهان این مخالفت اعلام شده است.
دادستان کاشان هم با اشاره به اینکه فعالیت کارخانه سرب کاشان به علت نداشتن مجوز بهره برداری متوقف شده گفت: این کارخانه با خواست مردم کاشان و به علت ممنوعیت فعالیت صنایع آلاینده و آب بر در شمال استان پلمب شد.
روح الله دهقانی افزود: از سرگیری فعالیت این کارخانه منوط به صدور مجوز‌های لازم از سوی ادارات محیط زیست و صمت و رعایت کامل ضوابط زیست محیطی است.
راه‌اندازی کارخانه تولید سرب در کاشان در چند ماه اخیر با واکنش‌های منفی سازمان‌های مردم نهاد و طیف گسترده‌ای از قشر‌های مختلف مردم به ویژه دوستداران محیط زیست و فعالان رسانه‌ای در این شهرستان مواجه شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده