تاریخ: ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۴۲
بازدید: ۲۱۹
کد خبر: ۲۴۶۵۴۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
رئیس شورای شهر کاشان:

هفته قبل متوجه احداث کارخانه سرب شدیم

‌می‌متالز - رئیس شورای شهر کاشان در جلسه روز شنبه شورای شهر با اشاره به احداث کارخانه سرب در کاشان گفت: هفته قبل متوجه احداث این کارخانه شدیم. با ما نیز کسی هیچ هماهنگی نداشته است. متأسفانه مجوز‌هایی که با سلامت جامعه منطقه کاشان سروکار دارد داده می‌شود. فرمانداری و اداره صمت می‌گوید ما مجوز نداریم؛ اما مگر می‌شود یک صنعت آلاینده احداث شود و کسی مانع نشود.

به گزارش می‌متالز، علی هاشمی طاهری افزود: اگر کسی در شهر کسی دیواری بدون مجوز بکشد جلو آن را می‌گیرند. مگر می‌شود کسی بدون مجوز کارخانه احداث کند؟ یا مسوولان دروغ می‌گویند یا از بی‌عرضگی مسوولان هست که کارخانه سرب بدون مجوز زده می‌شوند. احتمال هم دارد که مجوز آن را داده‌اند و نمی‌خواهند آن را برملا کنند.

رئیس شورای شهر کاشان تصریح کرد: ما هم با احداث این کارخانه مخالفیم. خبرنگاران و همه مردم بدانند ما با احداث این کارخانه به‌شدت مخالفیم و نامه‌نگاری‌های لازم را انجام داده و کتباً مخالفت خود را اعلام می‌کنیم. مگر می‌شود معدن کارخانه در اردستان باشد، اما کارخانه را در کاشان احداث کنند؟ این کار درستی نیست.

هاشمی طاهری گفت: اگر می‌خواهد کارآفرینی کند برود در اردستان کارآفرینی کند. چرا صنعت آلاینده را به کاشان می‌آورند. این باعث نگرانی است که چنین صنایعی به کاشان می‌آید و با شورای اسلامی هماهنگی نشده و صمت هم می‌گوید مجوز نداده‌ام. مدیرکل محیط‌زیست وقتی به کاشان آمد گفت گاهی مرز هوای کاشان به مرز خطر می‌رسد. اگر چنین هست، ما از آلایندگی خودرو‌های شهرمان رنج می‌بریم. حالا چنین کارخانه‌ای می‌خواهد احداث شود؟

منبع: کاشان نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده