تاریخ: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۵۴
بازدید: ۱۹۸
کد خبر: ۲۴۷۲۶۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کارخانه سیمان آبیک البرز، ایران را با تولید ملی خودکفا کرد/ عرض اندام بزرگ‌ترین کارخانه کشور در بازار‌های بین المللی

‌می‌متالز - کارخانه سیمان آبیک در استان البرز با توان تولید سالیانه ۵ میلیون سیمان و کلینکر، بزرگترین واحد تولید این محصول در کشور به شمار می‌رود و حرف برای گفتن دارد.

به گزارش می‌متالز، کارخانه سیمان آبیک به چرخه تولید بازگشت و بارگیرخانه واحد دوم در طول شبانه روز با ظرفیت ۶ هزار تن سیمان کار خود را شروع کرده است.

پنج شنبه شب هفته گذشته بود که به علت آتش سوزی ۳ خط بارگیری کارخانه از مدار تولید خارج شد، اما با تلاش نیرو‌های متخصص شرکت در کمتر از ۳۶ ساعت بارگیرخانه راه اندازی شد.

وثوق معاون فنی کارخانه می‌گوید؛ تجهیزات اصلی بارگیرخانه آسیبی ندیده و محل نگهداری پاکت‌های سیمان دچار حریق شده بود و علت آن در حال بررسی است.

کارخانه سیمان آبیک در استان البرز با توان تولید سالیانه ۵ میلیون سیمان و کلینکر، بزرگترین واحد تولید این محصول در کشور به شمار می‌رود و حرف برای گفتن دارد.

الوندیان مدیر مجتمع سیمان آبیک می‌گوید؛ ذخیره سیمان و پاکت به اندازه کافی وجود دارد و آتش سوزی اخیر هیچگونه خللی در عرضه سیمان ایجاد نکرده است.

و، اما این مجموعه به علت داشتن تنوع و بالابودن استاندارد محصولات تولیدی، توان رقابت با نمونه‌های خارجی و عرض اندام در بازار‌های بین المللی را دارد و ظرفیت آن بالاست.

در حال حاضر کارخانه سیمان آبیک توان تحویل روزانه ۱۶ هزار و ۵۰۰ تن سیمان به کشور را دارد و توانسته نقش موثری در خودکفایی و تامین این محصول را بدون نیاز به واردات تامبن کند.

منبع: تیتر یک

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده