تاریخ: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۵۹
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۲۴۷۱۳۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

به این آتش سوزی نباید ساده نگاه کرد؛ تمام احتمالات را باید در نظر گرفت

‌می‌متالز - آتش‌سوزی در کارخانه سیمان آبیک می‌تواند یک هشدار به مسوولان کشور در عرصه نظارتی باشد.

به گزارش می‌متالز، آتش‌سوزی در کارخانه سیمان آبیک می‌تواند یک هشدار به مسوولان کشور در عرصه نظارتی باشد. این آتش سوزی که در انبار پاکت‌های سیمان رخ داده بود فارغ از اهمیت نکات ایمنی و تأمینی و حفاظتی و حتی خسارات وارده، دارای نکاتی امنیتی نیز می‌باشد. در واقع حریق کارخانه سیمان آبیک را باید علاوه بر اتفاق دانستن آن، از منظر امنیتی نیز مورد تحلیل و واکاوی قرار داد. بطوریکه این اتفاق می‌تواند در ادامه روند خرابکاری‌های هدف گذاری شده باشد.

 از جمله نکات قابل توجه و دارای اهمیت در این باره که موجب می‌شود نگاه امنیتی به این اتفاق قوت بگیرد این است که اولاً کارخانه سیمان آبیک یکی از شرکت‌های مهم شستا محسوب می‌گردد. در واقع همین زیر مجموعه شستا بودن این کارخانه می‌تواند عاملی مهم جهت خرابکاری به حساب آید. دوماً اهمیت این کارخانه به عنوان یکی از کارخانه‌های بزرگ تولید سیمان در کشور می‌باشد. بطوریکه حجم قابل توجهی از سیمان کشور توسط این کارخانه تأمین می‌گردد. سوماً حریق در این کارخانه بلافاصله بعد از خرابکاری‌های اخیر موجب می‌شود تا این مفروض شکل بگیرد که احتمال خرابکارانه بودن این اتفاق وجود دارد.

به این آتش سوزی نباید ساده نگاه کرد؛ تمام احتمالات را باید در نظر گرفت


واقعیت امر این است که حریق کارخانه سیمان را نباید ساده انگارانه دید و باید به این موضوع فراتر از یک اتفاق معمولی نگاه کرد؛ در واقع وجود مزیت این نگاه این است که علاوه بر پی بردن به اصل ماجرای حریق و آتش سوزی، موجب هوشیاری مسوولان ذیربط جهت پیشگیری و شناسایی موارد مشابه در جا‌های احتمالی دیگر خواهد شد؛ بنابراین باید این هشدار را به مسوولان داد، کسانی که در فکر انجام عملیات‌های خرابکارانه در کشور هستند با در نظر گرفتن وضعیت موجود در کشور که آکنده از مشکلات اقتصادی – معیشتی است درصدد هستند تا به سمت دشمن سازی علیه نظام حرکت کنند. به عبارت بهتر آنچه در ذیل خرابکاری می‌تواند در آینده اتفاق بیافتد صرفاً محدود به مواردی، چون هک برخی از شبکه‌های صدا و سیما نخواهد بود بلکه دشمنان عرصه‌های خرابکاری را وسیع‌تر خواهند کرد و هربار با ترفند و قالب خاصی این کار انجام خواهند داد.

به این آتش سوزی نباید ساده نگاه کرد؛ تمام احتمالات را باید در نظر گرفت



بنابراین مسوولان و نهاد‌های ذیربط ضمن شناسایی عرصه‌هایی که احتمال وقوع این چنین اتفاقاتی در آن وجود دارد ضمن تلاش برای اصلاح شرایط و بالا بردن ضرایب امنیتی و پیشگیری از زمینه‌های شگل گیری، باید از مساله نفوذ و نفوذی‌ها نیز غافل نباشند. به عنوان مثال عرصه اقتصادی به عنوان یکی از زمینه‌های مستعد جهت انجام خرابکاری، باید مورد توجه ویژه باشد و با نظارت دقیق و درست نهاد‌های مربوطه رصد شبانه روزی گردد. خلاصه کلام اینکه، واکسینه سازی امنیتی از طریق افزایش عملکرد‌های نظارتی در تمام عرصه‌هایی که احتمال خرابکاری در آن وجود دارد مساله‌ای می‌باشد که باید بطور فوری در دستور کار قرار گیرد.

تعداد بازدید : 2

منبع: بولتن نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده