تاریخ: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۱۵
بازدید: ۲۳۴
کد خبر: ۲۴۸۲۴۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

" تجلی " در دی ماه امسال چه کرد؟

‌می‌متالز - پرتفوی غیربورسی ماه گذشته "تجلی" شامل بخشی از سهام ۱۲ شرکت همچون سرمایه‌گذاری پرتو تابان معادن و فلزات، صباامید غرب خاورمیانه، صنایع آهن و فولاد سرمد ابر کوه، مبادلات تجلی کیمیا، تولید مواد معدنی کیهان کیمیا و ... می‌شود که بهای تشکیل این سبد مبلغ ۲۱ هزار و ۳۷۶ میلیارد ریال ثبت شده است.

به گزارش می‌متالز، شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات که پس از گذر از مرحله پذیره‌نویسی در بازار سرمایه، از تاریخ دوم بهمن ماه جاری با نماد "تجلی" در بازار دوم فرابورس معامله می‌شود و تاکنون علیرغم حاکمیت روند نزولی بر بازار سرمایه با استقبال قابل توجه سهامداران جهت خرید سهام این مجموعه مواجه شده است، گزارش فعالیت دوره یک ماهه منتهی به ۳۰ دی ماه امسال را منتشر کرده است. در این گزارش به بررسی نحوه عملکرد این شرکت در دوره مذکور پرداخته شده است.


خلاصه سرمایه‌گذاری‌ها


بر اساس این گزارش، این مجموعه با سرمایه ۶۲ هزار میلیارد ریال در عملکرد دی ماه امسال در سهام ۱۸ شرکت بورسی و غیربورسی فعال در ۹ صنعت همچون استخراج ذغال سنگ، استخراج کانه‌های فلزی، استخراج سایر معادن، مخابرات، تجارت عمده فروشی به جز وسایل نقلیه موتور، سرمایه‌گذاری‌ها، فلزات اساسی، ساخت محصولات فلزی و حمل و نقل سرمایه‌گذاری کرده است. هزینه سرمایه‌گذاری‌های ماه گذشته "تجلی" با تجربه افت حدود ۱۰۸ میلیارد ریالی، در پایان ماه حدود ۵۰ هزار و ۹۷۲ میلیارد ریال محاسبه می‌شود.

(کلیه ارقام به میلیون ریال است)

پرتفوی بورسی


بخشی از سهام ۱۸ شرکت همچون هلدینگ توسعه معادن و فلزات، معدنی و صنعتی چادرملو، فولاد مبارکه اصفهان، فولاد امیرکبیر کاشان، سنگ آهن گهر زمین، آهن و فولاد ارفع، ملی صنایع مس ایران، مخابرات ایران و ... در پرتفوی بورسی این مجموعه جای دارد. بر اساس اطلاعات در دسترس، ارزش بازار این سبد در اولین ماه زمستان امسال بالغ ۵۶۵ میلیارد و ۸۰۸ میلیون ریال کاهش یافته است و از بیش از ۲۹ هزار و ۳۸۷ میلیارد ریال به ۲۸ هزار و ۸۲۱ میلیارد ریال رسیده است.

(کلیه ارقام به میلیون ریال است)

پرتفوی غیر بورسی


پرتفوی غیربورسی ماه گذشته "تجلی" شامل بخشی از سهام ۱۲ شرکت همچون سرمایه‌گذاری پرتو تابان معادن و فلزات، صباامید غرب خاورمیانه، صنایع آهن و فولاد سرمد ابر کوه، مبادلات تجلی کیمیا، تولید مواد معدنی کیهان کیمیا و ... می‌شود که بهای تشکیل این سبد مبلغ ۲۱ هزار و ۳۷۶ میلیارد ریال ثبت شده است.


صورت ریز سهام تحصیل شده


در ماهی که گذشت، تعداد ۹۲ میلیون و ۵۰۰ هزار سهم شرکت فولاد مبارکه اصفهان به بهای ۹۸۴ میلیارد و ۸۸۸ میلیون ریال به تملک این مجموعه درآمده است.


صورت ریز معاملات واگذار شده


در پایان این گزارش می‌افزاید، شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات در دی ماه امسال واحد‌های سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت کمند، امین یکم فردا، ارمغان ایرانیان، پارند پایدار سپهر و با درآمد ثابت نگین سامان را در بازار سرمایه فروخته است و سود حاصل از آن را بالغ بر پنج میلیارد ریال اعلام کرده است.

(ارقام به میلیون ریال است)


منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده