تاریخ: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۴۵
بازدید: ۱۷۲
کد خبر: ۲۴۸۲۹۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

قیمت لیر ترکیه امروز ۱۹بهمن ۱۴۰۰

‌می‌متالز - قیمت لیر ترکیه که دو روز پیش تا ۱،۹۶۰ تومان رسیده بود، صبح امروز سه‌شنبه ۱۹بهمن ۱۴۰۰ مصادف با هشتم فوریه ۲۰۲۲ با کمی کاهش اعلام شد.

به گزارش می‌متالز، قیمت لیر ترکیه که دو روز پیش تا ۱،۹۶۰ تومان رسیده بود، صبح امروز سه‌شنبه ۱۹بهمن ۱۴۰۰ مصادف با هشتم فوریه ۲۰۲۲ با کمی کاهش به ۱،۹۴۰ تومان رسید. این ارز در بالاترین قیمت ۱۹۷۰ و در پایین‌ترین قیمت ۱۹۴۰ تومان معامله شد.

رکوردزنی ترکیه در فروش ارز/ واردکننده انرژی خریدار اصلی ارز خارجی

افزایش خرید نفت و گاز فروش ارز خارجی به شرکت وارد کننده انرژی بوتاس Botas به رکورد جدیدی رسید. مقامات مالی در ماه ژانویه ۴٫۱۵ میلیارد دلار ارز خارجی به این شرکت فروخته‌اند. این میزان از ماه ژوئن ۲۰۱۳ بی‌ سابقه بوده است. فروش ارز در چهار ماهه قبل از ژانویه مجموعا ۹٫۹۹ میلیارد دلار بود.

افزایش هزینه واردات انرژِی و همچنین افت ۴۴ درصدی لیر ترکیه در سال گذشته باعث خسارت در تزار‌های خارجی ترکیه شد. در ماه ژانویه کسری تراز معاملات ماهانه به بالاترین حد خود در یک دهه اخیر رسید. این در حالی است که تورم قیمت مصرف کننده ترکیه به بالاترین حد خود در یک سال اخیر یعنی ۴۸٫۷ درصد رسید.

داده‌های اقتصادی اخیر بیش از پیش قابلیت عملکرد برنامه رئیس جمهور ترکیه، رجب طیب اردوغان را برای ایجاد رشد و رونق اقتصادی از طریق کاهش نرخ بهره بانکی و مازاد حساب جاری زیر سوال برده است.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده