تاریخ: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۴۶
بازدید: ۲۱۲
کد خبر: ۲۴۸۶۳۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

هشدار چین به انتشار اطلاعات دروغین سنگ آهن

‌می‌متالز - دولت چین نسبت به انتشار طلاعات دروغین در بحبوحه افزایش قیمت سنگ آهن هشدار داد.

به گزارش می‌متالز، دولت چین روز چهارشنبه نسبت به صحت انتشار قیمت سنگ آهن هشدار داد و برای دومین بار در سال جاری گفت که تنظیم‌کنندگان، اقدامات موثری را برای اطمینان از ثبات بازار در میان افزایش سریع قیمت‌ها انجام خواهند داد.
رگولاتور در بیانیه‌ای گفت: کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی NDRC و اداره دولتی تنظیم بازار اخیراً با ارائه‌دهندگان اطلاعات قیمت سنگ آهن صحبت کردند و به شرکت‌ها هشدار دادند که از صحت انتشار قیمت خود اطمینان حاصل کنند. در این بیانیه آمده است: «شرکت‌های مرتبط نباید اطلاعات نادرست قیمتی را جعل یا منتشر کنند و قیمت‌ها را افزایش ندهند».
طبق این بیانیه هر گونه بی‌نظمی سرکوب خواهد شد.
یک پلتفرم تجارت الکترونیک آهنی مستقر در شانگ‌های با نام Esteel.com، در اطلاعیه‌ای در صبح چهارشنبه اعلام کرد که یکی از نسخه‌های قبلی خود که به کاهش احتمالی محموله‌های سنگ آهن از ریوتینتو و اطلس اشاره کرده بود، توسط این سازمان غیر مجاز اعلام شد.
برنامه‌ریز دولتی چین در اواخر ژانویه هشداری عمومی صادر کرده بود و گفته بود که افزایش سریع قیمت سنگ آهن مستلزم حدس و گمان است، زیرا موجودی انبار‌های داخلی به بالاترین حد چند ساله رسیده است. با این حال، قیمت مواد تشکیل‌دهنده کلیدی فولادسازی پس از تعطیلات یک هفته‌ای سال نو قمری افزایشی باقی‌ماند.
معاملات آتی سنگ آهن در بورس کالای دالیان در روز سه‌شنبه به بالاترین حد خود در پنج ماه گذشته رسید و سود خود را در سال جاری به بیش از ۲۰ درصد رساند. چنگ پنگ، تحلیلگر SinoSteel Futures، با اشاره به اینکه سنگ معدن‌های با عیار متوسط و بالا هنوز نسبتاً تحت فشار قیمتی هستند، گفت: اینطور نیست که مقامات اجازه هیچ‌گونه افزایش قیمت را نمی‌دهند، اما نه با چنین سرعتی.

منبع: انجمن سنگ آهن ایران

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده