تاریخ: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۲:۳۰
بازدید: ۴۲۷
کد خبر: ۲۴۹۱۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
در حاشیه افتتاح اولین مرکز شتاب دهنده توسعه کسب و کار در رفسنجان عنوان شد؛

رونمایی از دستاوردهای اولین مرکز شتاب دهنده توسعه کسب و کار در حوزه معادن در دهه فجر

می متالز - طراح و ایده پرداز اولین مرکز شتاب دهنده توسعه کسب و کار در حوزه معادن نیز از رونمایی از اولین مرکز شتاب دهنده توسعه کسب و کار در حوزه معادن در دهه فجر خبر داد.
رونمایی از دستاوردهای اولین مرکز شتاب دهنده توسعه کسب و کار در حوزه معادن در دهه فجر

به گزارش می متالز به نقل از روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه، افشین سلیمانی سالار در حاشیه این مراسم اظهار کرد: با حمایت مجتمع مس سرچشمه اولین مرکز شتاب دهنده توسعه کسب و کار در حوزه معادن امروز افتتاح شد.

وی افزود: هدف این است که در حوزه کسب و کارهای اینترنتی، اپلیکیشن ها و کسب و کارهای تحت وب بتوانیم حمایتی را از تحلصیکرده های استان کرمان، بخصوص شهر رفسنجان داشته باشیم و ان شاءالله در اولین فرصت بتوانیم اپلیکیشن ها و ایده های تجاری سازی شده را از طریق این شتاب دهنده معرفی کنیم.

طراح و ایده پرداز اولین مرکز شتاب دهنده توسعه کسب و کار در حوزه معادن تصریح کرد: خوشبختانه در نشست های تخصصی که داشتیم تا الان حدود 60 ایده اجرایی به این مرکز ارائه شده است و امیدواریم در دهه فجر امسال بتوانیم اولین دستاوردهای این شتاب دهنده که سه اپلیکیشن کاربردی است را معرفی کنیم.

سلیمانی سالار ادامه داد: در اردیبهشت ماه 98 بتوانیم رفسنجان را به عنوان منطقه الگو و پایلوت اولین شتاب دهنده حوزه معدن و صنعتی با حمایت مجتمع مس سرچشمه و مشاوره شرکت توسعه ساخت طباطبایی معرفی کنیم.

وی بیان داشت: مراکز شتاب دهنده بزرگترین قدمی که برمی دارند تبدیل ایده ها به کسب و کار فعال در مدت زمان حداقل سه تا 6 ماه یعنی با استفاده از فناوری اطلاعات، ارتباطات الکترونیکی و تراکنش های الکترونیکی است و این امکان وجود دارد که ایده ها زودتر تجاری سازی شوند.

سلیمانی سالار ابراز کرد: خوشبختانه با توجه به اینکه حمایت مجتمع مس سرچشمه را داریم این موضوع باعث می شود که این اپلیکشن ها زودتر و بهتر معرفی شوند.

طراح و ایده پرداز اولین مرکز شتاب دهنده توسعه کسب و کار در حوزه معادن خاطرنشان کرد: نیازسنجی در سطح استان کرمان و شهر رفسنجان در حال انجام است تا برای رفع کمبودها اولین قدم را برداریم و اهداف ما بیشتر توسعه کسب و کار، اشتغالزایی و جذب دانشجویان تحصیلکرده به بازار کار می باشد.

معرفی صنعت گردشگری رفسنجان با استفاده از طرح های دانش بنیان

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حتی در بحث گردشگری هم نتوانستیم به خوبی رفسنجان را معرفی کنیم، تصریح کرد: با اینکه به واسطه بزرگانی همچون آیت الله هاشمی رفسنجانی شهرت جهانی داریم براحتی می توانیم با این کار و به نتیجه رساندن طرح های دانش بنیان شهر خود را مطرح کنیم.

احمد محمدی انارکی در مراسم رونمایی از اولین مرکز شتاب دهنده توسعه کسب و کار در حوزه معادن در جنوبشرق در رفسنجان با طرح این سوال که مراکز شتاب دهنده چه نقشی در توسعه کسب و کار در رفسنجان دارد و دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان چه نقشی در این زمینه می تواند داشته باشد، اظهار کرد: با توجه به اینکه در کشور در بحث شرکت های دانش بنیان توجه و سرمایه خوبی شده است ما در این زمینه نتایج خوبی داشتیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: در زمینه طرح های دانش بنیان از محل صندوق 800 میلیار تومان اعتبار تخصیص داده شده در حالی که همه طرح ها علیرغم دریافت بودجه، وقتی به مرحله تولید و محصول نهایی می رسند از رده خارج و قدیمی هستند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس بیان کرد: هدف این مرکز شتاب دادن به طرح های دانش بنیان است تا از بروز این مشکلات جلوگیری کند. در واقع باید از ابتدا بازاریابی و فروش صورت بگیرد.

انارکی محمدی  با تشکر از آقای مهندس احمدی مدیر مجتمع مس سرچشمه، عنوان کرد: امیدواریم ما هم بتوانیم با استفاده از ظرفیت کمیسیون اقتصادی، در فضای کسب و کار به صورت جزیره ای و سهولت در پیشبرد فضای کسب کار موفق باشیم.

وی اضافه کرد: با توجه کاهش 4 رتبه ای در توسعه فضای کسب و کار در دنیا امیدواریم بتوانیم با الگو قرار دادن استان هایی همچون ایلام و استفاده از ظرفیت های مجتمع مس در این زمینه موفق باشیم. پیشنهاد می کنم جلسه ای هم با کار آفرینان برگزار کنیم تا بتونیم تخصصی تر و با وقت بیشتر به توسعه بیشتر این مرکز کمک کنیم.

همکاری شرکت های دانش بنیان با مرکز شتاب دهنده کسب و کار

رئیس دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان گفت: در حال حاضر 6 شرکت دانش بنیان در این دانشگاه وجود دارد.

دکتر محمدعلی دهقان در مراسم رونمایی از نخستین مرکز شتاب دهنده توسعه کسب و کار در حوزه معادن در رفسنجان اظهار کرد: این مرکز شتاب دهنده به ایده های خلاقانه مستعدان و دانشجویان به شکل دانش بنیان سرعت داده و آن را تبدیل به بازار فروش کرده است.

وی افزود: این کار در تمام دنیا انجام می شود و این شرکت این نقش را می خواهد برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی ایفا کند.

رئیس دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان در ادامه به پتانسیل های این دانشگاه برای بازوی محرک این شتاب دهنده اشاره و بیان کرد: در حال حاضر 52 شرکت در مرکز رشد دانشگاه وجود دارند که 6 شرکت دانش بنیان شده اند.

دهقان افزود: محصولاتی که این شرکتهای دانش بنیان بازار عرضه می کنند می تواند در کسب و کار و بازار و توسعه شتاب دهنده بسیار موثر باشد.

عناوین برگزیده