تاریخ: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۲۲
بازدید: ۳۶۶
کد خبر: ۲۴۹۲۷۳
سرویس خبر : قراضه و بازیافت

بلاتکلیفی اعضای رسته شغلی ضایعات آهن با حذف کد ایسیک

‌می‌متالز - رئیس اتحادیه صنفی توزیع کنندگان، آهن فروشان و آهن کاران استان گیلان گفت: بیش از ۱۵۰ مجوز برای فعالان رسته شغلی ضایعات آهن صادر شده است و تقریبا تمام اعضای این رسته شغلی کار‌های اداری و رسمی برای صدور مجوز و پروانه را انجام داده اند، اما با حذف کد ایسیک از اتحادیه صنفی آهن فروشان تقریبا تمامی اعضا بلاتکلیف مانده‌اند و پروانه هم صادر نمی‌شود.

به گزارش می‌متالز، مهرداد طهیری افزود: با حذف کد ایسیک و رسته شغلی فروش ضایعات آهن، اتحادیه صنفی آهن فروشان تلاش زیادی کرد تا این کد به رسته شغلی آهن فروشان بازگردد و تاکنون نیز این تلاش‌ها بدون نتیجه مانده است.

وی ادامه داد: اتحادیه صنفی آهن فروشان استان گیلان ازسال ۹۲ تا امسال علاوه بر صدور پروانه برای اعضای این رسته شغلی، برای آن‌ها مجوز کسب هم صادر کرده و به نوعی این شغل و رسته را سروسامان داده است و در حال حاضر تقریبا تمام اعضا پروانه کسب با مجوز دولتی دارند.

این مقام صنفی استان گیلان تصریح کرد: اواخر پاییز امسال به یکباره و بدون اعلام قبلی اعلام شد پروانه کسب و فعالیت اعضای این رسته شغلی به خدمات شهری شهرداری واگذار شده است و اتحادیه صنفی آهن فروشان نمی‌توانند برای اعضای این رسته شغلی پروانه کسب و فعالیت صادر کند.

طهیری با اشاره به تلاش برای بازگرداندن کد ایسیک رسته شغلی ضایعات آهن به اتحادیه گفت: از زمان حذف کد ایسیک تاکنون تلاش‌های زیادی برای بازگرداندن کد ایسیک به اتحادیه‌های صنفی شده است و در نشستی با حضور روسای اتحادیه‌های صنفی آهن فروشان در تهران از مسئولان وزارت صمت این درخواست بار‌ها مطرح شد و هنوز منتظر بررسی مسایل حقوقی و کارشناسی آن هستیم که به کجا خواهد کشید.

به گفته وی، در استان گیلان اتحادیه آهن فروشان بیش از ۱۵۰ مجوز برای فعالان رسته شغلی ضایعات آهن صادر کرده و تقریبا همه اعضای این رسته شغلی کارهایشان را انجام داده‌اند، اما پروانه صادر نمی‌شود و همه بلاتکلیف مانده‌اند و امیدواریم زودتر این تلاش‌ها به نتیجه برسد.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده