تاریخ: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۱:۵۹
بازدید: ۲۸۶
کد خبر: ۲۵۰۷۷۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

انتقاد شدید نماینده مجلس از حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی و بر مبنای دو دروغ!

انتقاد شدید نماینده مجلس از حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی و بر مبنای دو دروغ!
‌می‌متالز - نماینده مجلس با انتقاد شدید از نحوه تعیین تکلیف دلار ۴۲۰۰ تومانی، گفت: ضرورت‌های اعلامی درباره لزوم حذف ارز ترجیحی بر مبنای دو دروغ است!

به گزارش می‌متالز، غلامحسین رضوانی در تذکری از نحوه تصمیم نمایندگان برای تعیین تکلیف ارز ترجیحی انتقاد کرد و گفت: همه ضرورت‌هایی که درباره لزوم حذف ارز ترجیحی مطرح شده بر مبنای دو دروغ است. اول بهانه ناگزیر بودن و دیگر اینکه با فساد مبارزه کردن. در گذشته می‌گفتند با ارز ۷ تومانی، ۷۰ تومانی، ۱۷۵ تومانی، ۷۰۰ تومانی و هزار تومانی همه چیز درست می‌شود. این مطالب خلاف واقع است.

وی افزود: بعد از تصویب موضوع مربوط به ارز ترجیحی، تذکر درباره حذف ارز ترجیجی است. مصوبه کمیسیون تلفیق این بوده که دولت مکلف به اختصاص ۹ میلیارد دلار برای ارز ترجیحی است، اما این مصوبه امانتداری نشد و خلاف واقع ذکر شد.

این نماینده مجلس ادامه داد: اگر ارز ترجیحی حذف شود به اتفاق نظر دولت، اجماع با سایر قوا و اقناع مردم و نه فریب مردم و همچنین آمادگی دولت نیاز است. هیچ اقتصاددانی قیمت ارز را به روش علمی محاسبه نکرده و باید جلوی این تحمیل ناروا بر مردم گرفته شود.

رضوانی اضافه کرد: بحث بودجه خسته کننده می‌شود تا در یک دقیقه ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف و مجلس متوجه نشود. پس اصرار بر این است که مصوبه تلفیق همان طور که بوده اجرا و گزارش شود و ملاک تصمیم گیری باشد. اگر چاره اندیشی نشود فردا دیر است و همه می‌گویند کی بود کی بود ما نبودیم! باید مصالح عالیه ملت را در نظر گرفت.

بر اساس این گزارش، محمدباقر قالیباف رییس مجلس هم در پاسخ به این تذکر گفت: در تصمیمات تبصره یک، یارانه‌های کالا‌های اساسی حذف نشده بلکه با این مصوبه تاکید شد که باید ثبات در قیمت کالا‌های اساسی به صورت کالابرگ داده شود و ثبات در قیمت‌ها باشد. ثبات در قیمت‌ها و کالا‌های اساسی و کالا برگ الکترونیکی برای مردم از خواسته‌های مصوبه مجلس برای دولت است.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده