تاریخ: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۲۸
بازدید: ۱۹۰
کد خبر: ۲۵۱۰۷۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
محمدی هشدار داد:

جنگل خواری به اسم معدن کاری/ صدور ۲۵۰ مجوز معدن فقط در ساری!

‌می‌متالز - یک فعال محیط زیست از صدور ۲۵۰ مجوز معدن کاری در ساری خبر داد و گفت: متاسفانه در امتداد جاده‌های شمالی ایران پوشش جنگلی را در پرشیب‌ترین نقاط کوهستان با لودر و به اسم معدن کاری برداشت می‌کنند درصورتیکه معدنی در کار نیست.

به گزارش می‌متالز، عباس محمدی فعال محیط زیست با برنامه «زمین ۳۶۰ درجه» ویژه روز درختکاری درمورد چالش‌های زیست محیطی جنگل‌ها و مراتع ایران و پیامد‌های آن گفتگوی تلفنی کرد.

محمدی درمورد نقش منابع طبیعی در کره زمین گفت: تأمین آب، پوشش جنگلی و مرتعی که طبیعت سخاوتمندانه در اختیار ما گذاشته فقط یکی از خدمات محیط زیست است.

وی افزود: در حال حاضر یکی از مهم‌ترین چالش‌های محیط زیست این است که به جنگل به چشم منبع درآمد فوری نگاه می‌شود و برای درآمدزایی از آن هم انواع و اقسام طرح‌های توسعه و اقتصادی ناپایدار تعریف می‌شود که بدترینش هم معدن کاری است.

این فعال محیط زیست از صدور ۲۵۰ مجوز معدن کاری در ساری خبرداد و گفت: متاسفانه در امتداد جاده‌های شمالی ایران مانند هراز، فیروزکوه و چالوس و به ویژه جاده‌های فرعی شاهدیم که به اسم معدن کاری در پرشیب‌ترین نقاط کوهستان پوشش جنگلی را با لودر برداشت می‌کنند درصورتیکه معدنی در کار نیست.

محمدی یکی از عوامل تخریب مراتع و جنگل‌ها را بهره برداری‌های متنوع برای استحصال آب عنوان کرد و گفت: متاسفانه شاهدیم که تعدادی بی شمار استخر‌های بزرگ ذخیره آب در شهر‌های مختلف احداث شده که همچون سد، بی رحمانه باعث از بین رفتن و تبخیر آب می‌شوند.

وی توسعه دامداری و کشاورزی و عدم اجرای قانون برای مدیریت این دو بخش را به عنوان یک عامل دیگر تخریب مراتع و جنگل‌ها برشمرد.

منبع: رادیو گفت و گو

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده