تاریخ: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۳۸
بازدید: ۱۵۷
کد خبر: ۲۵۱۰۸۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

چهار سال اتلاف وقت و هزینه برای مجوز اشتباهی

‌می‌متالز - معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی می‌گوید: مجوز اکتشاف معدن آهن پلاسری در شهرستان خواف به صورت اشتباه صادر شده بود و ناچار شدیم مانع از بهره برداری معدن در این منطقه شویم.

به گزارش می‌متالز، حمیدرضا پیراسته متقاضی مجوز اکتشاف معدن، می‌گوید: در سال ۱۳۹۵ یک معدن آهن پلاسری در شهرستان خواف ثبت کردم و پس از دریافت مجوز از سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف، سرانجام در سال ۹۶ اجازه اکتشافات صادر شد و سرمایه گذاری در این منطقه را آغاز کردیم.

حمیدرضا پیراسته دراین باره می‌افزاید: در همان زمان من مجوز‌های اداره راه و شهرسازی، اداره منابع طبیعی، سازمان میراث فرهنگی و مسکن و شهرسازی را دریافت کردم و پس از پرداخت هزینه‌های مربوطه بابت هر مجوز، پروانه اکتشاف صادر شد.

پیراسته و همکارانش پس از گرفتن همه مجوز‌ها کار اکتشاف را آغاز می‌کنند، اما چند ماه بعد یکباره اداره کل منابع طبیعی استان خراسان رضوی که قبلا مجوز داده بود از ادامه فعالیت معدن جلوگیری می‌کند.

پیراسته در ادامه می‌گوید: بنده اقداماتی نظیر جاده سازی و ایجاد زیرساخت‌های لازم را انجام دادم و عملیات اکتشاف را آغاز کردم، اما بعد از ۴ ماه یکباره اداره منابع طبیعی استان خراسان رضوی طی نامه‌ای به سازمان صنعت و معدن استان اعلام کرد که ما در خصوص این معدن اشتباه کرده ایم و نباید مجوز صادر می‌کردیم.

اکنون چهار سال است که این معدن بلاتکلیف باقی مانده و برای شفاف نبودن قوانین و سلیقه‌ای بودن صدور مجوز بهره برداری توسط کارشناسان، سرمایه گذار نتوانسته از این معدن بهره برداری کند.

ابوترابی معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان رضوی می‌گوید: بهره برداری از معادن آهن با روش پلاسری باعث تخریب خاک می‌شود و کارشناس ما در سال ۹۶ برای صدور مجوز این معدن دچار اشتباه شده بود و نباید اجازه اکتشاف داده می‌شد.

شفاف نبودن قوانین در حوزه فعالیت‌های معدنی باعث بروز چنین اتفاقاتی می‌شود، دستگاه‌های مرجع صدور مجوز باید به درگاه ملی مجوز‌ها متصل شوند و همه مجوز‌ها را بصورت الکترونیک صادر کنند، ‏‏ این اقدام باعث می‌شود پس از این شاهد اتلاف وقت و همچنین هدر رفت منابع سرمایه گذاران نباشیم.

تعداد بازدید : 2

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

عناوین برگزیده