تاریخ: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۱۶
بازدید: ۲۳۸
کد خبر: ۲۵۱۱۷۰
سرویس خبر : انرژی

یک گام به سوی تحقق یک مطالبه ملی/ اعلام جزییات پروژه ۳۰ هزار میلیارد تومانی تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس

‌می‌متالز - شهروز شجاعی مدیرعامل این شرکت، در آئین کلنگ زنی پروژه بازسازی، ارتقا و توسعه تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس و ایستگاه اصلی پمپاژ، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، اذعان داشت: خوشبختانه در روز‌های پایانی سال جاری و نزدیکی به ایام باستانی نوروز توانستیم اقدامی ماندگار را برای مردم شهر بندرعباس کلید بزنیم.

به گزارش می‌متالز، شجاعی گفت: اجرای طرح ساماندهی فاضلاب شهر بندرعباس و انتقال پساب تصفیه شده به صنایع هرمزگان یکی از کلان پروژه‌های استان به شمار می‌آید و بدون همدلی و همکاری سهامداران، هیات مدیره و مسوولان استان، تحقق آن امکان پذیر نبود.

وی اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح را بیش از ۳۰ هزار میلیارد عنوان کرد و ادامه داد: اجرای این طرح گام به گام و در هشت فاز صورت می‌گیرد که فاز اول آن عملیات تکمیل مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی و احداث ایستگاه پمپاژ انتقال پساب بوده است.

وی ادامه داد: امروز فاز دوم آن یعنی بازسازی و ارتقاء ظرفیت تصفیه خانه موجود و ایستگاه پمپاژ اصلی و افزایش ظرفیت از ۶۴۰۰۰ مترمکعب در شبانه روز به ۱۰۰ هزار مترمکعب در شبانه روز کلید خورد.

وی فاز سوم این طرح را احداث خط انتقال پساب شامل تهیه و اجرای ۲۲ کیلومتر لوله فولادی به قطر ۹۰۰ میلیمتر، اعلام کرد و گفت: احداث تاسیسات تصفیه تکمیلی و شیرین سازی پساب و احداث مخزن ذخیره ۳۰ هزار متر مکعبی در سایت شمالی منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس، فاز چهارم و پنجم این طرح را شامل می‌شوند.

مدیرعامل شرکت تامین و توسعه زیر ساخت خلیج فارس ادامه داد: فاز ششم این طرح ساماندهی آب برگشتی از تصفیه آب شیرین کن است. به گفته وی، فاز هفتم، توسعه و بازسازی خطوط جمع آوری فاضلاب را در بر می‌گیرد و فاز نهایی نیز راهبری، بهره‌برداری به مدت ۲۹ سال، تعریف شده است.

وی گفت: قرار است فاز نوسازی، ارتقا و توسعه تصفیه خانه و ایستگاه اصلی پمپاژ، توسط مشارکت شرکت‌های کومار - تارا - گاماسیاب با بیش از ۹ هزار میلیارد ریال اعتبار اجرا شود.

منبع: ایمیدرو

عناوین برگزیده