تاریخ: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۳۰
بازدید: ۲۹۹
کد خبر: ۲۵۱۱۸۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

رشد قیمت میلگرد فولادی و کلاف ترکیه در پی جنگ اوکراین

‌می‌متالز - فعالان بازار روز پنجشنبه سوم مارس به Fastmarkets گفتند که در بحبوحه بحران اوکراین که قیمت مواد خام و فولاد را در سراسر منطقه دریای سیاه افزایش داده، قیمت میلگرد فولادی و کلاف ترکیه نیز به طرز چشمگیری افزایش یافته است.

میزان افزایش قیمت محصولات فولادی بلند در کاخانه‌های ترکیه

گزارش می‌متالز، از هفته گذشته تولیدکنندگان فولاد ترکیه قیمت پیشنهادی برای میلگرد فولادی و کلاف خود را (تقریباً به طور روزانه) افزایش داده اند. به عنوان مثال، کاردمیر، یک کارخانه محصولات فولادی بلند واقع در کارابوک، دفتر فروش میلگرد داخلی خود را در ۳ مارس افتتاح کرد.

در این کارخانه، میلگرد ۱۲ – ۳۲ میلی متری با ۱۸ درصد مالیات بر ارزش افزوده به قیمت ۱۳،۶۵۹ لیره ترکیه (۹۷۱ دلار) در هر تن کارخانه تولید می‌شود. منابع بازار اعلام کردند که این کارخانه در همان روز (۳ مارس) حداقل ۵۹ هزار و ۶۰۰ تن میلگرد فروخته است.

کارخانه محصولات فولادی بلند کوچ چلیک، در منطقه اسکندرون نیز قیمت پیشنهادی خود برای میلگرد را به ۱۵۲۵۰ – ۱۵۵۰۰ لیر در هر تن برای مشتریان محلی افزایش داد، در حالی که Yesilyurt در شمال ترکیه، قیمت پیشنهادی برای این محصول را تا ۲۵ آوریل با ۱۵۰۰۰ لیر در هر تن بسته بود.

ارزیابی قیمت هفتگی Fastmarkets

ارزیابی قیمت هفتگی Fastmarkets برای میلگرد داخلی، مربوط به هفته گذشته ترکیه (۳ مارس)، ۱۳۶۰۰ – ۱۵۲۵۰ لیر (۹۶۷ – ۱۰۸۴ دلار) در هر تن بود که نسبت به ۱۱۸۰۰ – ۱۲۴۰۰ لیر در هفته گذشته افزایش داشته است.

در همین حال قیمت پیشنهادی برای مفتول داخلی از کارخانه‌های فولاد ترکیه نیز افزایش یافته است.

ارزیابی قیمت هفتگی Fastmarkets برای کلاف فولادی (کیفیت مش) داخلی، مربوط به هفته قبل ترکیه (۳ مارس)، ۱۴۴۰۰ تا ۱۵۶۵۰ لیر در هر تن بود که نسبت به ۱۳۲۰۰ تا ۱۴۰۰۰ لیر در هر تن در هفته گذشته افزایش داشته است.

در پی شدت گرفتن جنگ در اوکراین، شاخص‌های بازار بر رشد قیمت هر دو محصول میلگرد فولادی و کلاف ترکیه دلالت دارند.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده