تاریخ: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۴۹
بازدید: ۲۳۳
کد خبر: ۲۵۱۴۸۰

برنامه وزارت راه و صمت برای واردات ۷۵۰ لوکوموتیو/ ایرلاین‌ها حق افزایش قیمت بلیط در ایام نوروز را ندارند

‌می‌متالز - معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برنامه واردات ۷۵۰ لوکوموتیو به کشور گفت: سازمان راهداری باید پاسخ مسائل پیش آمده درباره گواهی اسقاط خودرو را بدهد.

به گزارش می‌متالز، شهریار افندی‌زاده در نشست خبری با اشاره به اینکه برای ایام عید روزانه ۲۲۵ قطار تردد می‌کنند، اظهار کرد: بر اساس ظرفیت پیش‌بینی شده در بیست روز ایام نوروز ۱۴۰۱ روزانه ۱۰۶ هزار و ۸۰۳ صندلی مسافران را در شبکه ریلی جابجا خواهند کرد.

بر اساس اظهارات معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در ایام عید امسال ۴۵۰۰ قطار به مسافران سرویس‌دهی می‌کنند که در مقایسه با ایام عید سال ۱۴۰۰ حدود ۷.۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

افندی‌زاده در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه دلیل این کاهش چیست، گفت: لوکومتیو یکی از عوامل محدود کننده ناوگان حمل و نقل ریلی است برای ارتقاء این ظرفیت با همکاری وزارت صمت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی لوکوموتیو مورد نیاز را وارد خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در کشور ما مپنا را داریم که ظرفیت اسمی تولید ۱۰۰ تا ۱۵۰ لوکوموتیو در سال را دارد افزود: بر اساس برآورد صورت گرفته تا ۳ سال آینده ما به ۹۰۰ دستگاه لوکوموتیو نیاز داریم بنابراین حدود ۷۵۰ دستگاه را از طریق واردات تامین خواهیم کرد.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: قرار است وزارت صمت امکانات لازم را برای تجار فراهم کرده تا بتوانند اقدام به واردات لوکوموتیو بکنند با این کار طی سه سال آینده مشکل کمبود لوکوموتیو برطرف خواهد شد.

افندی‌زاده بیان کرد: ما با تکیه بر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ظرفیت‌های حمل و نقل را ارتقاء می‌دهیم در این رابطه نیز در صندوق توسعه حمل و نقل دولت ۱۹ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌کند تا بخش خصوصی بتواند با استفاده از این آورده برای توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل وام بگیرد.

وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگر درخصوص مسائل پیش‌آمده در رابطه با گواهی اسقاط خودرو گفت: این موضوع را از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای پیگیری می‌کنیم تا پاسخ لازم را بدهد.

افندی‌زاده در ابتدای این نشست نیز با اشاره به اینکه در ایام نوروز امسال مجوز پرواز ۱۴ هزار و ۷۱ پرواز در مسیر‌های داخلی صادر شده گفت: همچنین برای ایرلاین‌های داخلی در مسیر‌های خارجی ۳ هزار و ۵۰ مجوز و برای ایرلاین‌های خارجی نیز ۱۵۳۷ مجوز پروازی صادر شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه قیمت بلیط هواپیما بر اساس نرخ‌های دو ماه پیش است و شرکت‌های هواپیمایی اجازه افزایش قیمت‌ها را ندارند، تصریح کرد: در مجموع طی ایام نوروز امسال ۲۵ هزار و ۸۳۵ صندلی برای پرواز‌های داخلی فراهم شده است.

وی همچنین پیش‌بینی کرد در ایام نوروز ۶ میلیون سفر دریایی در کشور صورت بگیرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده