تاریخ: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۲۳
بازدید: ۱۱۶
کد خبر: ۲۵۱۹۰۷
مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی:

تکمیل و توسعه راه آهن ارومیه ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

‌می‌متالز - مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: کار‌های عمرانی ۲۹پروژه راه و شهرسازی در استان در حال انجام است.

به گزارش می‌متالز، محسن حمزه لو امروز افزود: در ۳ سال گذشته ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه و ۸۶کیلومتر جاده اصلی در استان به بهره برداری رسید و در حال حاضر کار‌های عمرانی ۲۹ پروژه راه و شهرسازی در استان در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه سیاست دولت صیانت و توسعه کشور به ویژه در مناطق محروم است و رویکرد سازمان ارتقای کیفیت پروژه‌های مربوط به راه و شهرسازی است، تصریح کرد: با توجه به موقعیت استان و داشتن مرز مشترک با ۳ استان مهمترین مزیت استان در بحث ترانزیت و کیفیت راه‌ها است چرا که نقش آذربایجان غربی در بحث اقتصاد کشور نقشی ملی است.

حمزه لو با اشاره به اینکه با توجه به موقعیت جغرافیایی استان و شرایط کوهستانی میزان تخریب در استان قابل مقایسه با سایر استان‌ها نیست، اظهار کرد: با افتتاح پالایشگاه قیر در ارومیه که به نسل سوم پالایشگاه‌ها و ازمایشگاه احراز کیفیت مجهز است گام مهمی در بالا بردن کیفیت راه‌های استان برداشته خواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی یاد آور شد: با بالا بردن کیفیت قیر تولیدی در استان و با کسب استاندارد‌های اروپایی می‌توان قدم مهمی برای صادرات این محصول برداریم.

وی با اشاره به اینکه کمتر از ۵ کارخانه در استان دارای آسفالت تولیدی استاندارد هستند، خاطر نشان کرد: آزمایشگاهی که در کنار پالایشگاه قیر ارومیه افتتاح می‌شود توانایی پوشش کارخانه‌های شمال غرب کشور را در جهت بالابردن کیعیت قیر و آسفالت تولیدی دارد.

حمزه لو با اشاره به اینکه برای اولین بار در حوزه راه سازی در استان از مشارکت بخش خصوصی استفاده شده است، یاد آور شد: در پروژه جاده مهاباد ۴۰میلیارد تومان از مشارکت بخش خصوصی پتروشیمی مهاباد و مشارکت بانک‌ها استفاده شد.

وی با اشاره به اینکه به شدت در حال رایزنی برای استفاده از ظرفیت راه آهن ارومیه برای ترانزیت کالا هستیم، افزود: باید از ظرفیت ریلی استان بهره گیریم متاسفانه استفاده از ظرفیت راه اهن تاکنون مغفول مانده است.

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی تصریح کرد: ایستگاه راه اهن ارومیه ۴ سال است افتتاح شده متاسفانه تاکنون از ظرفیت باری و مسافری آن هیچ بهره‌ای نبرده ایم باید برای کاهش هزینه‌ها، توسعه ترانزیت ریلی و کاهش تصادفات جاده‌ای از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی ادامه داد: برای خط آهن ارومیه ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار صرف شده و برای تکمیل و توسعه آن ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده