به گزارش میمتالز، پهلوانیان مدیر کل صداوسیمای یزد دراین همایش گفت::صدا و سیما باید، صدای مردم باشد و مطالبات و مشکلات مردم را باید بازتاب دهد. همایش هماندیشی مسوولیتهای اجتماعی معادن و نقش رسانه در بافق
پهلوانیان گفت:توسعه وقتی اتفاق میافتد که همه بخشهای فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و... به صورت هم افزا باهم رشد کنند و کار رسانه در این عرصه توسعه فرهنگ کار و تولید است.
مدیرکل صدا و سیمای یزد افزود: صدا و سیما باید توازن داشته باشد و هم به مشکلات و آسیبهای یک فعالیت اقتصادی و هم ارزشهای آن توجه کند.
مجتبی حمیدیان مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق گفت: ما در استان یزد ظرفیتهای بزرگی در حوزه اقتصادی داریم، ولی بهدلیل عدم نگاه اقتصادی جدی و بین المللی، نتوانستیم بهره برداری کافی را نسبت به میانگین کشور داشته باشیم.
وی افزود: یکی از موضوعاتی که باید به شکل فعال در کل نگرش منطقه جاری شود، سرمایهگذاری است و پایه اصلی آن نگرش مردم منطقه نسبت به این موضوع است.
حمیدیان گفت:ما برای ایفای مسوولیتهای اجتماعی دچار کمبود منابع فکری و انسانی هستیم و نیازمند ساماندهی اینها هستیم.
مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق گفت: اگر نخبه پروری نکنیم و سرمایهگذاریهای مولد جدید نداشته باشیم، رشد و توسعه ایجاد نمیشود.
وی افزود: رسانه نقش محوری در ایجاد سیگنال به سرمایه گذاران برای امنیت سرمایه گذاری و جذابیت سرمایه گذاری دارد که اگر این اتفاق بیافتد، بسیاری از مسوولیتهای اجتماعی نیز انجام میشود.
حمیدیان گفت: منطق مسوولیتهای اجتماعی در کشور ما رعایت انصاف و عدالت است، اما نوع گفتگو و مباحثی که مطرح میشود، صرفا کمک و حمایت است.
همایش هماندیشی مسوولیتهای اجتماعی معادن و نقش رسانه در بافق با حضور ۳۶ خبرنگار آزاد صداوسیمای مرکز یزد برگزار شد.
خبرنگاران آزاد صداوسیمای یزد در سفر خود به بافق از پیت معدنی چغارت، کارخانه فراوری و موزه سنگ بازدید کردند و در پایان همایش نیز از آنان تجلیل شد.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما