تاریخ: ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۱۰
بازدید: ۹۴
کد خبر: ۲۵۳۵۵۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

افزایش تولید پریمیوم پلت سنگ آهن

‌می‌متالز - بر اساس اعلام منابع خبری، در ماه مارس قیمت پریمیوم پلت سنگ آهن برای حمل و نقل در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ بدون تغییر باقی ماند، اگرچه خریداران به دلیل کمبود مواد، پریمیوم بیشتری را برای حمل و نقل در سه ماهه دوم پذیرفته اند.

ارزیابی قیمت پریمیوم پلت سنگ آهن

به گزارش می‌متالز، ارزیابی قیمت پریمیوم پلت سنگ آهن با شاخص سنگ آهن فاین ۶۵ درصد مبدا خاورمیانه، ۵۸ دلار در هر تن در روز پنجشنبه (۳۱ مارس) اعلام شد که نسبت به فوریه بدون تغییر تخمین زده شد.

همچنین، شاخص فست مارکت برای پریمیوم سنگ آهن ۶۵ درصد با مبدا برزیل cfr Qingdao، که از سال ۲۰۱۹ به عنوان مبنای قرارداد‌های پریمیوم پلت سنگ آهن استفاده می‌شود، در ماه مارس به طور متوسط ​​۱۷۹.۰۲ دلار در هر تن ارزیابی شد که ۸.۱۰ دلار در هر تن نسبت به سال گذشته افزایش داشت، همچنین ارزش این محصول در ماه فوریه ۱۷۰.۹۲ دلار در هر تن برآورد شد.

نگاهی بر سایر بازار‌های سنگ آهن

شرکت معدنی برزیلی واله، پیشرو در بازار جهانی پلت، پریمیوم پلت سنگ آهن DR در سه ماهه دوم خود را به ۶۵.۸۰ دلار در هر تن تسویه کرد که نسبت به سه ماهه اول که ۵۸.۰۰ دلار در تن بود و رشد ۷.۸۰ دلاری در هر تن را تجربه کرد.

به نقل از متال بولتن، شنیده شده که خریداران به دلیل کمبود در بازار، پریمیوم بالاتر را قبول کردند.

یکی از خریداران در این زمینه خاطر نشان کرد: «پیدا کردن تناژ مورد نظر بسیار دشوار است، به خصوص با عدم حضور Metinvest و Ferrexpo که معمولاً پلت اوکراین را در بازار توزیع می‌کنند».

هر دوی این شرکت‌ها به دلیل جنگ در اوکراین و محاصره بنادر دریای سیاه توسط روسیه – مسیر اصلی خروج مواد خام و محموله‌های محصولات فولادی به خارج از کشور – برای صادرات محصولات سنگ آهن با مشکل مواجه شده اند.

یوری ریژنکوف، مدیر اجرایی Metinvest معتقد است که در اوکراین، تولید محصولات سنگ آهن ۶۰ درصد کاهش یافته است، اما Metinvest به دنبال گزینه‌هایی برای حمل و نقل از بنادر دیگر در دریای سیاه و دریای بالتیک، نه فقط برای صادرات به کشور‌های اروپایی بلکه به بازار‌های گسترده‌تر هستند.

یکی دیگر از خریداران نیز اعلام کرد که مجبور شده اند تناژی را که قرار بود از Metinvest تهیه کنند با تناژ اضافی از واله و فولاد بحرین جایگزین کنند.

این خریدار در ادامه اظهار کرد: «ما باید منتظر بمانیم تا ببینیم جنگ در اوکراین چگونه تغییر خواهد کرد، اما حتی اگر به زودی تمام شود، من انتظار دارم که حدود یک سال طول بکشد تا اقتصاد [و زنجیره تامین]به حالت عادی بازگردد. قیمت‌های بالای قراضه نیز بر تقاضای پلت افزوده است».

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده