تاریخ: ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۱۹
بازدید: ۱۹۶
کد خبر: ۲۵۳۵۶۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
همزمان با فروش سنگ آهن و منگنز؛

شرکت معدنی برزیلی Vale دارایی‌های لجستیک خود را می‌فروشد

‌می‌متالز - بر اساس گزارش منابع خبری، شرکت معدنی برزیلی واله (Vale) در حال مذاکره پیشرفته برای فروش سنگ آهن، منگنز و دارایی‌های لجستیک سیستم Midwest خود می‌باشد.

نگاهی دقیق‌تر بر جزئیات تصمیم شرکت واله

به گزارش می‌متالز، هدف شرکت واله از انجام این عمل (فروش) ساده سازی پرتفوی خود و تمرکز بر تجارت اصلی و فرصت‌های رشد می‌باشد. شرکت معدنی برزیلی واله (Vale) سنگ آهن و منگنز را از واحد تجاری واقع در ایالت ماتو گروسو دو سول در غرب برزیل تولید می‌کند و در همین حال نیز دارای یک بندر با دسترسی به رودخانه پاراگوئه است.

در سال ۲۰۲۱، این شرکت ۲.۷ میلیون تن سنگ آهن و ۲۰۰۰۰۰ تن منگنز از طریق سیستم Midwest تولید کرد، از این رو، این واحد ۱۱۰ میلیون دلار درآمد تعدیل شده قبل از بهره، مالیات، استهلاک و استهلاک (Ebitda) ایجاد نمود.

با وجود تمام شایعات و اخبار موجود، شرکت Vale هنوز هیچ قراردادی برای فروش این دارایی‌ها امضا نکرده و هیچ اطلاعاتی نیز در مورد خریداران احتمالی ارائه نداده است.

علاوه بر این، به گفته سخنگوی این شرکت، سنگ معدن تولید شده در این سایت‌ها معمولا به آمریکای جنوبی، آسیا و اروپا صادر می‌شود.

ارزیابی قیمت سنگ آهن

قیمت سنگ آهن دریایی در هفته‌های اخیر تحت سناریوی کاهش عرضه و تقاضای قوی‌تر از سوی چین افزایش یافته است. با این حال، در شرایط کنونی و به ویژه در بحبوحه محدودیت‌هایی که در این کشور آسیایی برای مهار گسترش کووید – ۱۹ وجود دارد، نگرانی‌های ماندگاری در مورد پایداری اصول افزایش قیمت سنگ آهن در آینده به وجود آمده است.

شاخص فست مارکت در ۴ آوریل برای سنگ آهن فاین ۶۲ درصد ۱۶۰.۵۹ دلار در هر تن cfr کینگدائو برآورد شد که ۰.۳۹ درصد نسبت به قیمت ۱۵۹.۹۶ دلار در هر تن در ۱ آوریل و ۶.۲۷ درصد نسبت به قیمت ۱۵۱.۱۱ دلار در هر تن در شاخص ۲۸ مارس افزایش یافته است.

همچنین شاخص تخمین زده شده در ۴ مارس حدود ۴.۹۸ درصد نسبت به قیمت ۱۵۲.۹۷ دلار در هر تن نیز افزایش یافته است.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده