تاریخ: ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۵۲
بازدید: ۱۰۵
کد خبر: ۲۵۳۵۷۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
در بحبوحه فعالیت‌های محدود بازار‌های تجاری؛

ثبات قیمت سنگ آهن دریایی

‌می‌متالز - بر اساس اعلام منابع بازار قیمت سنگ آهن دریایی در روز سه شنبه (۵ آوریل) در بحبوحه فعالیت‌های محدود بازار‌های تجاری بدون تغییر بود.

غیبت چینی‌ها عامل ضعف بازار

به گزارش می‌متالز، قرارداد‌های سوآپ ماه آینده در بورس سنگاپور در روز سه شنبه در مقایسه با روز گذشته تا حد زیادی با ثبات بود و تا ساعت ۵:۴۴ بعد از ظهر به وقت سنگاپور، پرمعامله‌ترین قرارداد ماه می‌در مقایسه با قیمت تسویه روز دوشنبه که ۱۶۳.۷۵ دلار در هر تن بود ۰.۸۵ دلار در هر تن کاهش یافت.

یکی از تاجران مستقر در سنگاپور در این زمینه اظهار کرد: «تجارت قرارداد‌های مبادله ماه اول احتمالاً ضعیف بود، زیرا شرکت کنندگان چینی در بازار غایب بودند. همچنین، فعالیت تجاری برای محموله‌های سنگ آهن دریایی نیز تا حد زیادی راکد شده است».

در همین حال، تاجر دیگری معتقد است که شرکت کنندگان چینی روز چهارشنبه از تعطیلات باز خواهند گشت، اما جو کلی بازار همچنان به دلیل گزارش‌های مربوط به ظهور موارد مثبت کووید – ۱۹ در شهر‌های بزرگ چین ضعیف بود.

این تاجر در ادامه اظهار کرد، فعالیت‌های تجاری در بنادر چین از روز چهارشنبه از سر گرفته می‌شود، اما هنوز مشخص نیست که فولادسازان بلافاصله با محدود شدن تقاضا برای محصولات فولادی پایین دستی، مجدداً موجودی خود را تکمیل نمایند.

ارزیابی شاخص سنگ آهن دریایی

براساس داده‌های منتشر شده، شاخص فست مارکت برای سنگ آهن فاین ۶۲ درصد و فاین ۶۲ درصد آهن کم آلومینا ۱۶۰.۶۹ و ۱۶۴.۹۱ دلار در هر تن cfr کینگدائو تخمین زده شد که به ترتیب ۰.۱۰ دلار و ۰.۵۴ دلار در هر تن افزایش یافته است.

همچنین، ارزش پریمیوم سنگ آهن فاین ۵۸ درصد با گرید و فاین آهن ۶۵ درصد با مبدأ برزیل ۱۴۳.۴۷ و ۱۸۶.۲۰ دلار در هر تن cfr کینگدائو برآورد شد که رشد ۱.۰۰ دلاری و ۰.۱۰ دلاری در هر تن را تجربه نمود.

در همین حال، سنگ آهن فاین مرطوب ۶۲ درصد، ۱۰۳۴ یوان به ازای هر تن متریک فوب کینگدائو (البته قیمت سنگ آهن خشک ۶۲ درصد در بندر چین ۱۵۱.۱۰ دلار در هر تن برآورد شد)، بدون تغییر باقی ماند.

نقل قول روز

به نقل از متال بولتن، یکی دیگر از معامله گران مستقر در سنگاپور اظهار کرد که این انتظار وجود دارد که قیمت‌ها در بازار سنگ آهن دریایی در هفته‌های آتی عمدتاً [یکنواخت]باقی بماند، زیرا جو صعودی ناشی از کاهش محدودیت‌ها در منطقه تانگشان با بدتر شدن وضعیت کووید – ۱۹ در شانگ‌های کاهش یافته است.

علاوه بر این تمایل چندانی برای واردات دیده نمی‌شود، زیرا برخی از معامله گران پیش بینی می‌کنند که یک اصلاح شدید در بازار اتفاق بیفتد.

شاخص‌های بازار برای سنگ آهن

بر اساس داده‌های بازار، شاخص فست مارکت برای سنگ آهن فاین ۶۲ درصد مخلوط بندر پیلبارا، مخلوط برزیل و نیومن ۱۵۹ – ۱۶۲.۷۲ و ۱۶۲ – ۱۷۱.۱۳ و ۱۶۲.۷۲ دلار در هر تن Cfr کینگدائو برآورد شد.

علاوه بر این بر اساس ارزیابی صورت گرفته شاخص فست مارکت برای فاین مک و جیمبلبار حدود ۱۵۴.۲۹ و ۱۳۴.۲۵ تا ۱۴۰.۵۵ دلار در هر تن Cfr کینگدائو تخمین زده شد.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده