تاریخ: ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۲۱
بازدید: ۱۲۳
کد خبر: ۲۵۳۵۵۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

قیمت سنگ آهن دریایی در تعطیلات چین ثابت ماند

‌می‌متالز - قیمت سنگ آهن دریایی در روز دوشنبه ۴ آوریل در محدوده قیمتی خود حرکت کرد. همچنین منابع خبری گزارش دادند که فعالان بازار چین به دلیل ادامه تعطیلات جشنواره Tomb Sweeping از ۳ تا ۵ آوریل غایب بودند.

تجارت محدود در بازار سنگ آهن

به گزارش می‌متالز، قرارداد‌های سوآپ ماه آینده در بورس سنگاپور روند صعودی کمی داشتند، اما حجم آن محدود بود. تا ساعت ۵:۳۷ بعد از ظهر به وقت سنگاپور، پرمعامله‌ترین قرارداد ماه می ۱۶۱.۳۴ دلار در هر تن بود که در مقایسه با قیمت تسویه جمعه گذشته ۲.۳۱ دلار در هر تن افزایش یافت.

بازار چین به دلیل تعطیلات عمومی جاری که از ۳ آوریل آغاز شده بود، بسته شد و فستیوال جارو کردن مقبره‌ها آغاز شد؛ بنابراین تجارت در بازار سنگ آهن بسیار محدود بود.

برخی از فعالان بازار بر این باور بودند که فولادسازان ممکن است با از سرگیری تجارت در چین در روز چهارشنبه ۶ آوریل، موجودی‌های خود را دوباره پر کنند، که ممکن است از قیمت‌ها حمایت کند.

با این حال، چند منبع تجاری در مورد این حمایت تردید داشتند، زیرا کارخانه‌های فولاد در مورد قرنطینه در شهر‌های بزرگ که تقاضای فولاد پایین‌دستی را کاهش داده است، محتاط بوده‌اند.

شاخص قیمت سنگ آهن

قیمت سنگ آهن ۶۲ درصد آهن ۱۶۰.۵۹ دلار در هر تن cfr چینگدائو اعلام شد که ۰.۶۳ دلار در هر تن افزایش داشته است.

قیمت سنگ آهن ۶۲ درصد آهن کم آلومینا ۱۶۴.۳۷ دلار در هر تن cfr چینگدائو اعلام شد که ۰.۹۷ دلار در هر تن افزایش قیمت داشت.

قیمت سنگ آهن ۵۸ درصد آهن با حق بیمه درجه بالا ۱۴۲.۴۷ دلار در هر تن cfr چینگدائو اعلام شد که ۲.۰۶ دلار در هر تن افزایش قیمت داشت.

قیمت سنگ آهن ۶۵ درصد آهن با مبدا برزیل، ۱۸۶.۱۰ دلار در هر تن cfr چینگدائو اعلام شد که ۱.۱۰ دلار در هر تن افزایش قیمت داشت.

نقل قول روز

یک تاجر مستقر در سنگاپور گفت: قرنطینه شهر‌ها هنوز به دلیل ظهور موارد کووید- ۱۹ رخ می‌داد و سازمان‌های دولتی استانی همچنان به سیاست سخت‌گیرانه تحمل صفر پایبند بودند، که در نتیجه زنجیره‌های لجستیکی را در چندین منطقه در چین تحت تأثیر قرار داده و تقاضای محدود برای سنگ آهن را افزایش داده است.

شاخص فست مارکت برای سنگ آهن ۶۲%

سنگ آهن Pilbara Blend به قیمت ۱۵۹ – ۱۶۲.۵۰ دلار در هر تن cfr چینگدائو

سنگ آهن مخلوط برزیل به قیمت ۱۶۲ تا ۱۷۰.۳۵ دلار در هر تن cfr چینگدائو

سنگ آهن نیومن به قیمت ۱۶۱.۹۵ – ۱۶۱.۹۵ دلار در هر تن cfr چینگدائو

سنگ آهن مک به قیمت ۱۵۳.۵۰ – ۱۵۳.۵۰ دلار در هر تن cfr چینگدائو

سنگ آهن جیمبلبار به قیمت ۱۳۴.۲۵ تا ۱۳۹.۷۷ دلار در هر تن cfr چینگدائو

شاخص فست مارکت برای سنگ آهن ۶۵% Fe با مبداء برزیل

سنگ آهن کاراخاس به قیمت ۱۸۳ – ۱۸۹ دلار در هر تن cfr چینگدائو

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده