تاریخ: ۰۷ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۴۸
بازدید: ۱۱۳
کد خبر: ۲۵۳۵۸۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پرداخت تسهیلات ۲ هزار میلیارد تومانی به زنجیره تولید

‌می‌متالز - وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: بیش از ۲۰ هزار و ۶۴۶ میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ (برنامه تولید و اشتغال) از آغاز سال ۱۴۰۰ تا پایان آذرماه به بنگاه‌ها و واحد‌های تولیدی پرداخت شد.

به گزارش می‌متالز، از آمار‌های رسمی منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت، مبلغی به عنوان تسهیلات به ۲۳۷ بنگاه و واحد تولیدی در ۹ ماهه نخست ۱۴۰۰ پرداخت شده است.

بر این اساس، از ابتدای فروردین تا پایان آذرماه ۱۴۰۰ در مجموع یک‌هزار و ۷۷۸ واحد تولیدی برای دریافت تسهیلات برنامه تولید و اشتغال (تبصره ۱۸) ثبت نام کرده بودند.

پراکندگی پرداخت این تسهیلات در ۳۱ استان کشور و مناطق آزاد بوده است. در این بازه زمانی همچنین ۳۴ فقره معرفی به بانک برای دریافت بیش از پنج‌هزار و ۵۷۱ میلیارد ریال تسهیلات انجام شده است.

منابع تخصیصی تسهیلات تولید و اشتغال (تبصره ۱۸) در سه بخش تامین سرمایه در گردش مورد نیاز فعالان اقتصادی و کمک به نوسازی و جایگزینی ماشین‌آلات و طرح‌های که بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، پرداخت می‌شود.

پرداخت تسهیلات ۲ هزار میلیارد تومانی به زنجیره تولید

تامین مالی بنگاه‌ها در قالب اقتصاد مقاومتی

بر اساس آمار‌های رسمی وزارت صمت، تا پایان آذرماه امسال همچنین در قالب تامین مالی بنگاه‌های تولیدی کوچک، متوسط و طرح‌های نیمه‌تمام با پیشرفت بالای ۶۰ درصد در راستای اقتصاد مقاومتی در قالب پروژه رونق تولید، ۱۴ هزار و ۳۹۲ فقره ثبت‌نام انجام شد.

از این تعداد تاکنون هفت‌هزار و ۵۱۳ فقره معرفی به بانک انجام شد و از بین آن‌ها سه‌هزار و ۷۰۷ فقره پرداختی به ارزش ۱۴۱ هزار و ۸۸۳ میلیارد ریال انجام شد.

منبع: خبرگزاری برنا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده