تاریخ: ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۳:۱۸
بازدید: ۱۳۱
کد خبر: ۲۵۳۹۳۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سالی که گذشت

تجارت گمرک امیرآباد از ۹۳۳ میلیون دلار گذشت

‌می‌متالز - مدیرکل گمرک امیرآباد: حجم تجارت خارجی این گمرک پارسال از مرز ۹۳۳ میلیون و ۶۵ هزار دلار گذشت.

به گزارش می‌متالز، مدیرکل گمرک امیرآباد گفت: حجم تجارت خارجی این گمرک پارسال از مرز ۲ میلیون و ۵۶۸ هزار تن و ارزش ۹۳۳ میلیون و ۶۵ هزار دلار گذشت.

امیر جمشیدی با اشاره به صادرات انواع کالا شامل سیمان، سنگ‌های ساختمانی، انواع نمک، چوب واشیا چوبی، محصولات شیمیایی و مواد پلاستیکی از گمرک امیرآباد افزود: کشور‌های عمده طرف مبادله صادراتی با گمرک امیرآباد در این مدت؛ روسیه، امارات، ترکیه، قزاقستان و ترکمنستان بوده اند.

او گفت: حجم کالا‌های وارداتی به گمرک امیرآباد نیز ازمرز یک میلیون و ۸۹۴ هزارتن گذشت که ارزش آن ۸۷۸ میلیون و ۷۸۶ هزار دلار بوده و در مقایسه یا مدت مشابه پیرارسال از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب رشد ۴ و ۳۵ درصدی را نشان می‌دهد.

جمشیدی اقلام عمده کالا‌های وارداتی به گمرک امیرآباد را جو، ذرت دامی، چربی‌ها و روغن‌های حیوانی، مواد پلاستیکی، محصولات شیمیایی، دانه‌های روغنی اعلام کرد و گفت: این کالا‌ها از کشور‌های روسیه، امارات، ترکیه، قزاقستان، ترکمنستان، چین وعراق وارد گمرک امیرآباد شده اند.

مدیرکل گمرک امیرآباد همچنین در خصوص ترانزیت خارجی ازگمرک امیرآباد نیز افزود: در این مدت ۱۴۱ هزار تن کالا شامل ماشین آلات صنعتی، خودرو‌های مستعمل و آهن آلات مستعمل و محصولات شیمیایی به ارزش ۱۴۷ میلیون و ۴۳۱ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران به کشور‌های پاکستان، امارات، ترکیه و عراق ترانزیت شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

عناوین برگزیده