تاریخ: ۰۴ دی ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۰:۱۰
بازدید: ۳۱۳
کد خبر: ۲۵۴۱۴
سرویس خبر : زمین شناسی

برگزاری کارگاه مدیریت هیجانات و احساسات در روابط بین فردی و سازمانی

می‌متالز - کارگاه آموزشی مدیریت هیجانات و احساسات در ارتباط بین فردی سازمانی به همت آموزش این سازمان و با همکاری موسسه آموزشی و پژوهشی نیروی تدبیر ایرانیان به عنوان مجری برگزاری دوره‌های علوم رفتاری و روانشناسی ویژه کارکنان دولت برگزار شد.
برگزاری کارگاه مدیریت هیجانات و احساسات در روابط بین فردی و سازمانی

به گزارش می‌متالز، دکتر شهلا زمانی دکترای روانشناسی و درمانگر اختلالات خانواده از موسسه نیروی تدبیر ایرانیان به بررسی ارزش‌های فردی افراد و اولویت‌های زندگی آنها پرداخت و ضمن ارائه توضیحاتی درباره اهداف و موانع رسیدن به ارزش‌های زندگی انسان‌ها، به بیان افکار، احساسات و خاطراتی که مانع رسیدن به اهداف می‌شود، پرداخت.

وی درباره اهمیت برگزاری چنین کارگاه‌های آموزشی برای بخش‌های دولتی گفت: برگزاری چنین کارگاه‌هایی موجب افزایش و تامین سلامت روانی کارمندان می‌شود که در بازده کاری آنها تاثیر بسزایی خواهد داشت.

شایان ذکر است، در سال 1999 انجمن بین‌المللی کار و خانواده، شاخص مسئولیت‌پذیری کارکنان نسبت به خانواده را برای سنجش مسئولیت‌پذیری سازمان‌ها نسبت به خانواده و اثرات آن بر جامعه و سازمان را پس از انجام یک تحقیق علمی ثبت کرد.

این مدل بر پایه یک تفکر سیستمی بنا شده است که فرد را در مرکزیت سازمان قرار داده و با آموزش‌های ارزش محور در راستای هویت شغلی آنان، فرایند پذیرش نقش‌های اجرایی را در ماموریت‌های تدوین ‌شده آسان می‌کند.

مسئولیت‌پذیری سازمان‌ نسبت به خانواده، متعهد نمودن سازمان‌ برای ارتقای رهبری، فرهنگ و تلفیق سیاست‌هایی است که منجر به تسهیل زندگی شخصی، خانوادگی و حرفه‌ای کارکنان در راستای اهداف سازمانی است.

این مدل معتقد است تا زمانی که سازمان‌ها بین زندگی شخصی، خانوادگی و کاری پرسنل خود نتوانند ارتباطی معنادار تعریف کنند سازمان از این بلاتکلیفی آسیب می‌بیند و در نهایت این بلاتکلیفی منجر به بی‌هویتی پرسنل در سازمان شده و عاملی برای بروز آسیب‌های رفتاری برای سازمان و برای خانواده کارکنان می‌شود

عناوین برگزیده