تاریخ: ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۱۸
بازدید: ۱۸۱
کد خبر: ۲۵۴۸۰۱
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد اعلام کرد؛

تعیین سرفصل بودجه جداگانه‌ای برای امور رفاهی بازنشستگان

‌می‌متالز - مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد اعلام کرد: برای اولین بار سرفصل بودجه جداگانه‌ای برای رفاهیات بازنشستگان این صندوق در نظر گرفته شد و با وجود همه سختی‌ها و محدودیت‌ها مصمم هستیم بهترین خدمات را به بازنشستگان ارایه کنیم.

به گزارش می‌متالز، حسین عامریان با حضور در اجتماع بزرگ بازنشستگان این صندوق با تشریح اقدامات صندوق بازنشستگی فولاد در سه موضوع حقوق، درمان و رفاهیات بازنشستگان اظهار داشت:بازنشستگان باید بدانند که ما در همان ابتدای کار با مشکلات فراوانی مواجه شدیم که برداشت به ناحق ۳۵۰ میلیارد توانی سازمان مالیاتی از حساب صندوق بابت پرونده‌ای در گذشته فشار زیادی را به ما وارد کرد.

وی یادآور شد: بازنشستگان در موضوع همسان سازی احساس بی عدالتی داشتند و معتقد بودند همسان سازی ناقص اجرا شده است. ما پس از بررسی کارشناسانه موضوع تصمیم گرفتیم بر مبنای قانون همسان سازی را اصلاح کنیم البته از آنجایی که منابع مالی این کار را باید از منابع داخلی صندوق و نه با اتکا به بودجه دولت تامین کنیم کار سختی را در پیش داریم، اما با وجود همه سختی‌ها مصمم به اجرای آن هستیم و بر این اساس، پرداخت قسط اول مطالبات بازنشستگان از همین ماه شروع می‌شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد گفت: در خصوص درمان بازنشستگانی که بیمه تکمیلی آن‌ها را از طریق قرارداد با شرکت بیمه گر متکفل هستیم، تلاش می‌کنیم برای آسایش بازنشستگان، مبلغ فرانشیز را خودمان پرداخت کنیم، اما در خصوص بازنشستگانی که بیمه درمان آن‌ها بر عهده شرکت هایشان است امیدواریم شرکت‌ها حمایت بیشتری انجام دهند و ما هم در حد توان خود کمک خواهیم کرد.

عامریان که به استان اصفهان سفر کرده است در اجتماع بزرگ بازنشستگان این صندوق که در سالن ۲۲ بهمن این شهر برگزار شد با تاکید بر اهمیت موضوع تکریم و رفاهیات بازنشستگان گفت: این عزیزان بعد از عمری کار کردن در شرایط سخت انتظار قدرشناسی و تکریم دارند. در این خصوص برای تکریم بازنشستگان برنامه‌هایی داریم که همایش تجلیل از بازنشستگان جانباز صندوق از جمله آن‌ها بود و برای سایر اقشار نخبه بازنشسته نیز همایش‌هایی را در فواصل زمانی چندماهه برگزار می‌کنیم. ضمن اینکه برای اولین بار سرفصل جداگانه‌ای برای بودجه رفاهیات بازنشستگان در نظر گرفته ایم و برای اشتغالزایی فرزندان آن‌ها نیز زمینه سازی و بسترسازی لازم را انجام خواهیم داد.

وی ادامه داد: تمام دستاورد‌های اخیر این صندوق بدون حمایت وزیر میسر نبود. وی هیچ وقت فردی را برای مناصب مدیریتی به من سفارش نکرد بلکه همواره بر به کارگیری مدیران توانمند، دلسوز و جهادی تاکید داشته است. اکنون وزیر تعاون به خاطر باج ندادن‌ها تحت فشار است و ما قدردان حمایت‌های وی هستیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد به وضعیت نابسامان شرکت‌های صندوق در ابتدای دوره مدیریتی جدید صندوق اشاره کرد و گفت: به وزیر تعاون قول داده ام که شرکت‌های صندوق را به سوددهی برسانم و به لطف خدا در این مسیر مصمم هستیم.

عامریان با تقدیر از همراهی مدیران فولاد مبارکه با صندوق برای حل مشکلات بازنشستگان اظهار داشت: ذوب آهن اصفهان در سال‌های گذشته پرونده‌ای به ناحق علیه صندوق اقامه کرده و با وجود درخواست وزیر پیشین تعاون برای آن اجرائیه هم گرفته است البته مقامات سابق وزارتخانه در این خصوص بی تدبیری نشان دادند و اکنون بابت این پرونده نیمی از دارایی‌های صندوق قفل شده است. خوشبختانه مقام عالی وزارت دستور رسیدگی داده و ما همچنین از طریق ریاست قوه قضاییه موضوع را با درخواست ماده ۴۷۷ پیگیری کرده ایم. البته مدیریت کنونی ذوب آهن مدیری پیگیر و دلسوز است که امیدواریم با همدلی به نتیجه برسیم.

وی تصریح کرد: همچنان که رهبر معظم انقلاب تاکید دارند ترک فعل جرم بزرگی است وما همه توان خود را برای مولد سازی دارایی‌ها به کار می‌گیریم تا در پایان مسوولیت خود حق الناسی بر گردن ما نباشد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده