تاریخ: ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۲۸
بازدید: ۱۶۳
کد خبر: ۲۵۴۸۲۱
سرویس خبر : آهن و فولاد

میراث احمدی نژاد برای ذوب آهن اصفهان

‌می‌متالز - اقدامات ذوب آهن اصفهان جهت ابطال و انتقال مجدد اسناد مالکیت برخی از ارضی بنام شرکت تاکنون منجر به نتیجه نشده است.

به گزارش می‌متالز، طبق تصمیم نمایندگان ویژه ریاست جمهوری در سال ۸۷ در کارگروه مسکن مقرر گردید ۲۵۰۰۰ هکتار از زمین‌های شرکت ذوب آهن اصفهان به نام سازمان ملی زمین و مسکن انتقال یابد علی رغم انتقال مالکیت ۲۰.۱۹۰ هکتار از اراضی به ارزش دفتری ۱۰۰ میلیارد تومان متعقابا طی جلسه‌ای وزرای صنایع معادن و مسکن و شهرسازی و نیز تصمیمات ویژه کارگروه سفر‌های ستاد تسهیلات امور پشتیبانی واحد‌های تولیدی مقرر شد صرفا ۸۴۰۰ هکتار از زمین‌های ذوب آهن به سازمان زمین ملی و مسکن انتقال یابد.

در این راستا بهای تمام شده ۸۴۰۰ هکتار از زمین‌های مذکور در سنوات قبل به مبلغ ۶۲ میلیارد تومان از مجموع ارز اراضی ذوب آهن خارج گردید. پیگیری انتقال اسناد مالکیت زمین‌های مذکور از طریق دیوان عدالت اداری صورت گرفته که متعاقب آن در سال ۹۵ رای به نفع ذوب آهن اصفهان صادر گردیده است، اما به دلیل اعتراض دولت پرونده به تجدید نظر رفته و به دلیل ایرادات شکلی رای شعبه بدوی نقض و نهایتا این شرکت مجداد اقدام به طرح دعوا به شعبه ۲ تجدید نظر دیوان عدالت اداری و اعاده دادرسی نموده است؛ و از سایر مراجع ذیصلاح پیگیر حفظ اراضی برای مقاصد زیست محیطی است.

اقدامات ذوب آهن اصفهان جهت ابطال و انتقال مجدد اسناد مالکیت برخی از ارضی بنام شرکت تاکنون منجر به نتیجه نشده است؟!

میراث احمدی نژاد برای ذوب آهن اصفهان

منبع: نبض بازار

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده