تاریخ: ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۵۰
بازدید: ۱۶۹
کد خبر: ۲۵۴۸۴۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

تشکیل مس آذربایجان مطالبه عمومی مردم آذربایجان شرقی است

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ضمن تاکید بر ضرورت انتقال حساب‌های بانکی مس سونگون به این استان، گفت: تشکیل مس آذربایجان مطالبه عمومی مردم استان است.

به گزارش می‌متالز، صابر پرنیان روز پنجشنبه در شهرستان ورزقان با اشاره به ظرفیت‌های مختلف شهرستان به ویژه بخش معدن، اظهار کرد: در کنار توجه ویژه به رعایت مسایل زیست محیطی و حفظ منابع طبیعی و با توجه به وجود ذخایر معدنی غنی در ورزقان، بستر‌های لازم برای توسعه صنایع معدنی در منطقه فراهم است.

وی با تاکید بر اهمیت تشکیل شرکت مستقل مس آذربایجان، افزود: پیگیری تحقق گردش مالی معدن در استان بسیار حائز اهمیت بوده و در توسعه اقتصادی استان و تاثیر گذار است.

رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی، با بیان اینکه باید با نگرشی جدید برای رفع محرومیت در منطقه تلاش کنیم، اظهار کرد: درکارگروه معدن شهرستان ورزقان با حضور دستگاه‌های مسوول چالش‌ها و مسائل این بخش مورد بررسی کارشناسی و تخصصی قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با ظرفیت‌های موجود در منطقه در مسیر ایجاد تحول پایدار خواهیم بود و تکمیل طرح‌های صنعتی نیمه تمام، ایجاد شهرک تخصصی پایین دستی صنایع مس و ساماندهی حقوق دولتی از مهمترین برنامه‌های اولویت دار صمت استان در شهرستان ورزقان است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) آذربایجان شرقی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده